torsdag 28 maj 2009

Vad har hon för frisyr, fru Olofsson?

Förvisso företräder Maud Olofsson centerpartiet, och de i sin tur var förr i världen ett parti som sympatiserade med våra svenska bönder. Numera är dessa i stort sett utrotade och jag vet inte riktigt var Centern har sina väljare utplacerade i dagsläget. Men...detta måste i alla fall vara ett av de mest utstuderade trick jag sett då det gäller att fria till gräsrötterna. En hel höstack på huvudet? Fru Olofsson var i Angered för att inviga en ny lokal för småföretagare i Angereds Centrum igår då jag tog bilden.

Nja, i sanningtens namn så är bilden en liten bluff. Bakom fru Olofsson stod en av hennes kvinnliga lakejer och hennes kalufs pasade bra in på Olofssons skalle. Lite fissel i PS och bilden var klar. En oskarp bakgrund gjorde det hela mer trovärdigt och håll med om att bilden är inte så tokig, frånsett frisyren.
Kul att vara på banan och jag är mycket glad över att ni hänger med trots att jag varit usel på att skriva under de närmaste dagarna. Alla, gnäller på mig och jag skall skärpa till mig efter den här helgen. Det kommer bilder från AngeredsNatta, kanske redan i kväll och mycket vackra karnevals flickor under helgen. Hammarkullefestivalen drar igång så det darrar i hela Nordost och det måste bara redovisas i pappa B:s blogg. Vi hörs nog en gång till itdag. Måste berätta att magmåttet krympt med 2 cm den sista veckan!
Skicka en kommentar