onsdag 3 juni 2009

Att väga 600 kilo måste vara förskräckligt!

Jag satt och såg programmet om killen i Mexico som hade vägt nära 600 kilo och hamnade i rekordboken som världens tyngste man 2006. Han hade levt 7 år sittandes i sin säng. I TV-programmet satt han med benen rakt ut, flöt ut, som en stor geléklump, bara med ett lakan på sig. Nu ville han gå ner i vikt och hamna på runt 100-120 kilo. Förändrade kostvanor och knapphändig motion hade gjort att han tappat 180 kilo på några månader. Men...det fanns en herrans massa kvar att ta av. Han hade en liten fästemö som tidigare varit gift med en tjockis som dessutom hade avlidit av detta. De verkade trivas med varandra, pussades och kramades och intygade till och med att de hade perfekt sex.? Hur detta funkade berättade man inte men han förklarade att med lite möda så funkade allt väldigt bra och den lilla fästemön var också tillfreds med den minimala akrobatiken som krävdes för lite rajtantajtan i sänghalmen.

Här sitter en kille i Mexico och vill gå ner till 120 kilo. HAn skall tappa nästan 350 kilo till, jag skall tappa 3. Jag strider som en röd gris för att komma under 90 och faktum är att den här killens lår var fetare än hela pappa B. Jag vet inte om detta gav mig ökad motivation eller om jag bara kände avsmak för all den snabbmat och coke som den här kisen proppat i sig. Hur som helst så kom all frukt och alla grönsaker som jag proppar i mig just nu att framstå som rena dunderkuren för att lämpa av kilo efter kilo.

Snart börjar sommarlovet för trollen och semester för kvinnan. Tiden går med raketfart mot semestertrippen till Lappland, Treriksröset och Nordkap. Har införskaffat en 3-manick som skall ge mig bredband även uppe på de norska fjälltopparna. Då kan jag sända bilder och blogga varje kväll när resten av truppen somnat. Helt fantastiskt, eller hur? Tar med den ålderstigna bärbara, den tål en del smällar och så öser vi på...
pappa B

5 kommentarer:

Järnflickan sa...

Ja att väga 600 måste vara förskräckligt och du gnäller över dina 93.

Usch nu är jag trött.. Vitlökspuss, EP och Kram

Anonym sa...

Usch så hemskt att väga 600kg!

Kul med Lappland...fint där uppe på somrarna...bara du inte glömmer myggsprejet!

Synnøve. sa...

Morsning.
Samma sak här.
Kämpar med några kilon och han ska ner till 120. Hoppas han fixar det.
Men att fixa gå ner några kilo här verkar omöjligt....
Jag håller tummarna för att du lyckas.

Klart du ska blogga från Lappland. Ser fram emot det.
Ha det fint.
Synne.

Baronessan sa...

Det märkliga med dessa gigantiska geléberg är att dom får så mycket att stoppa i sig. VEM är det som ger dom godsakerna? Dom kan ju inte ta sig till kylskåpet själva så vad är problemet. Misströsta icke - dom där sista sega kilona är dom värsta att bli av med. Starkt jobbat. Själv sitter jag här med alla mina kilon kvar och har inte ens försökt bli av med dom. Varje gång jag är mätt så tänker jag att jag ska börja "banta" men varje gång jag blir hungrig så förkastar jag idén. Ingen disiplin? Nä, mer frågan om jag orkar bry mig. Kram

Pappa B sa...

Baronessan, där slog du spiken på huvudet. Vem fan öser i dem alla kalorier, de kan ju inte ta sig till kylen/skafferiet eller affären?

Tar emot ömhetstbetygelsen från Järnladyn men skulle nog önska mer sting i vitlökspussen *s* Känns aningen avslagen för att komma från henne? Kramen och EP:n satt där de skulle.

Synne jag skall göra allt för att få snurr på bloggeriet den här gången. Har mutat kvinnan, höjt månadspengen en aning för att få frid i några minuter varje kväll och än så länge verkar det se ut att funka.

Weirdo min lilla vän. Myggspray räknas inte här. Kolsvart bäckolja är det som gäller. Hemkommen liknar man somalierna i Hammarkullen och luktar som en rökt ål.