söndag 28 juni 2009

En sorgens afton...

"Prinsessans" hjärta var nära att brista. "Skogarnas Konung" allvarligare än någonsin. Klockan 01.00 i natt så somnade våran (mest "prinsessans) lilla vädur Torstelina in. Om det var det lilla kaninhjärtat som slutade slå eller någonting annat får framtiden utvisa. Med tårarna trillande utefter sina kinder satte sig "Prinsessan ner vid sin bärbara dator och gjorde ett bildspel över sin lilla vän.

Bilder tagna med mobiltelefonen, bilder på Torstelina och bästa vännen Sara. Ett fint sätt att bearbeta den sorg som nu tynger hennes lilla hjärta. Självrannsakan, funderingar men mest av allt en massa sorg över förlusten. Vi har bestämt att efter semestern så blir det en ny liten kaninunge, en dvärgvädur och hon skall heta klöver, för det tyckte Torstelina om. Det var "Skogarnas Konung" som föreslog namnet.
pappaB

10 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

Bekalgar sorgen, fy sånt där är aldrig trevligt.

Maria Berg sa...

Svammel världen runt... har du besökt 48 länder, eller bara skrivit om 48 länder....?

Själv har jag besökt över 40, har inte hel koll på hur många det är, och hur räknar men Tjeckoslovakien efter som det är delat nu???

Aldrig fel att kram på någon vacker, fick min portion på fest igår.

Mikael Jacksson- precis som du skrev en jäkel på att sjunga och dansa, oberoende på vad som hände utanför scenen.

Har man kusiner och hennes kompisar, med rött hår klart man set upp till dem... Men nätstrumpor - ja kanske för att det är så varmt just nu...

Fototävling i lag? Berätta gärna mer!
Jätte kul att du tycket om min "virriga höna"
Har du några intressanta sidor på nätet man kan titta på?

/Maria Berg

Nastasia sa...

Lilla prinsessa...så ledsamt!
Men så föds ett litet hopp om nytt och spännande..en ny vän efter semestern...fint!

Ha en fiiiin semester!

lurigopalia sa...

Den lilla kaninen ser ut att ha haft ett fint kaninliv med lillmatte, det är huvudsaken. Att de får ha det bra och bli ompysslade när de lever.Det är alltid lika sorgligt när ett djur dör.Lyckliga den lilla klöver som får komma till er och bli omhuldad..kram från pastaland.Jag har två små kaniner också...

kockajäveln sa...

naw va sött namn på en kaninis och det var ett mycket fint litet bildspel:)

pinglan sa...

Allah yerhamha. Det är förbi med prinsessans lilla Torstelina! Jag tror mitt hjärta går sönder! :( Jag hade en likadan kanin fast en pojke, när jag var liten. Räven skrämde ihjäl den! Huuu!:(

woopsidaisy sa...

Min storasyster och hennes gamla kaniner tar nog säkert hand om lilla tosselina där uppe bland molnen. hon hade oerhört bra hand med djur. så kan dom väl skutta tillsammans till michael jackson och hans moonwalk...

Pappa B sa...

TYack vänner, tårarna faller på min lilla "Prinsessa"

Anonym sa...

Usch vad jobbigt...hujedamej! Kul med en ny liten kanin...det finns inget sötare än små kanin ungar!

Baronessan sa...

Så sorgligt. Men vilken fin liten film Prinsessan har gjort! Verkligen gulligt.