fredag 12 juni 2009

Golf i Spanien, en riktigt fin upplevelse...

Ja inte golfmässigt för mig, men som naturupplevelse och samvaro i glada vänners lag så är det helt fantastiskt. Bilden är från golfbanan Almerimar, en svårspelad bana med många kluriga fällor under spelets gång. För en lirare av min kaliber gäller det att ha gott om bollar, för annars tar rundan slut ganska snabbt. Men i Spanien bjuds det inte enbart på trevliga golfupplevelser. Maten går inte av för hackor den heller. Vad sägs om detta, mina damer och herrar. Både råvaror, vin och service är av högsta klass på de flesta restauranger, även på de små Tapasbarerna får man vällagad och god förtäring. Det spanska gemytet tilltalar pappa B som spenderat många dagar under den spanska solen.
Idag har jag jobbat väldigt bra och kan krypa under täcket full av beundran över mig själv, precis som ett äkta lejon skall göra. Ha det nu väldigt bra. I morgon skall jag till Landvetter och krama om mitt Gudbarn, Tobias som tar studenten. Den lilla rackaren börjar bli stor karl....samtidigt skall jag dra "Gissa vem" i näsan. Sov gott
pappa B

9 kommentarer:

EP sa...

nU HAR JAT OJ.. lyclksy ytvulks upp ytr gämdyrt gt syy gltods yoöö foh---

Vafan
Man får titta på tanfengenterna för att skriva rätt... bajs

Jag är full... och ganska träyy-m..

äh. jah hrt upp!

Ddet är kjag sa...

bn äb.. bz! kjag 'eyetlp,,er nm'r kag är nykkter!

Anonym sa...

Det såg ut som en god middag! Vad blir det för helg mat hemma hos er?

EP sa...

Jaså, har den gamle tagit sovmorgon idag? Ja.. men blir trött någongång antar jag.

Godmorgon.

Lallis - liv och leverne sa...

Verkar härligt:)
Kram Lallis

Storarvid sa...

Nu när man är långledig, man kanske skulle ta sig till Spanien en sväng.
Dessutom är vädret är säkert bättre där än här...
HA DET GÖTT!

Ingmarie sa...

Givetvis är jag lite avis....men inte på golfen.Utan på maten..som riktikt doftar ända hit,underbart!
Riktigt trevlig blogg,kommer att följa dig!

Ingmarie sa...

Tack för titten på just min blogg!Klart jag sparar en tårtbit,eller ännu bättre jag gör en ny!

På återhörande

Britt sa...

Jag provade ju det spanska köket när jag var i Barcelona och tyckte att maten var god och servicen bra. Sedan var ju vädret härligt och byggnaderna vackra. Ja helheten var ju bara helt underbar. Jag tror jag blev kär i Spanien. Synd att de var så dåliga på engelska. Måste plugga spanska till nästa gång. Hola!