lördag 6 juni 2009

Grattis lilla mamma där uppe i himlen...

..idag hade hon fyllt 103 år om hon varit i livet. Pappa hade fyllt 100 år. Nåväl de har väl ordnat något festligt där uppe hos kompisen ett par trappor upp. HAn får ju några extra pluspoäng för det, så det grejar sig nog. Nu har kvinnan och jag förberett oss för dagens promenad. Sedan blir det god mat och en syndig wirre när man blåser till avspark i matchen mellan Sverige-Danmark på Råsunda.

Filmen från div 3 matchen är klar och levererad och jag har pratat med kompisarna uppe i Porjus. Där snöade det faktiskt idag och var kallt som bara den. Tillfälligt givetvis, så snön är nog borta nu. Bestämde mig för att gå Lilla Rallarmarchen, klarar nog inte 44 km i tuff terräng i nuläget. Men 23 km runt Sör Stubba, ner till Hapsa och via Kronsågen ner till Porjus, det fixar jag nog utan större problem. Anmälan är gjord via telefon. Ni bloggarvänner får väl skänka mig en glädjande och positiv tanke när jag stegar iväg över blötmyrarna.
pappa B

4 kommentarer:

Monica sa...

Hej !!!!!!!
jag skànker TVÅ positiva och glädjande tankar till dig.......!!!!!!
ha det gott på Nationaldagen och fotbolls-matcher och allt.......!!!!
Monica i Rom

kockajäveln sa...

Stort Grattis från Lilla Mej me!:)

Järnflickan sa...

Jag skickar en eller kanske till och med två tårtbitar. Jag önskar er en trevlig kväll.

Skatan sa...

Självklart!