fredag 5 juni 2009

Här ligger min lilla barndomsby, dit vi skall åka på semester

Porjusselet ligger blank som en spegel medan solen går ner och vänder. Här är inkörsporten till den svenska fjällvärlden, inkörsporten till alla de stora nationalparkerna, Stora Sjöfallet, Padjelanta, Sarek och Muddus. Härifrån går "vägen Västerut" rakt in i fjället. Numera trollingfiskas det upp efter hela Stora Lule Älv, fint fiske med bra fångster. Den nya generationen fiskare och deras metoder har ävennått hit upp. När jag senast var uppe och filmade här så åkte vi faktiskt ut med en kille som heter Gösta Usitalo, i hans fina trollingbåt. fisk? jodå, pappa B fick allt hala in en fin öring på dryga 2,5 kilo, men det satt faktiskt hårt åt innan han högg på wobblern. Beviset finns på film och har visats både här i Sverige och i Danmark.
Svalorna flyger lågt idag, det är ett varsel om att regnet är på G. Måste göra en del utomhus ärenden innan jag sätter mig framför redigeringsbordet. Förhoppningsvis syns vi snart igen då jag tar en liten paus från allt klippande och klistrande i datorn.
Skall slänga i mig en kopp starkt kaffe och kolla om järnflickan hört av sig på mailen...hon brukar göra det när hon är på gott humör *s*
pappa B

3 kommentarer:

Järnflickan sa...

Haha med andra ord är det få mail du får eftersom jag sällan är på riktigt riktigt gott humör..

*räcker ut tungan*

EP sa...

Jag skickar ett litet Hej, befinner mig i Eksjö nu.. igen. Vi hörs förhoppningsvis. Kram

Gissa? sa...

Nu har jag kommit upp ur badet, pappar har badkar. Att ta sig tid att ligga och koppla av är något varje människa borde göra.

Nu ska jag sova tänkte jag, tänker endel...

Sovgott!