fredag 5 juni 2009

Hittade min lilla prinsessa.....

Med solhatt och engångskamera tar den lilla "Prinsessan" bild på pappa B. Hon skyr varken fan eller hans morfar och hennes känsla för djur påminner mycket om hennes farfars sätt att vara. Lugn, rak och med mjuk hand promenerar hon in nästan överallt (både på gott och ont, måste jag säga) Hennes (vår) lilla kanin Torstelina är som en hund, kelen och snäll men ändå en modig liten skit som inte bangar för lite smällar och brak. Den här gången är vi i Safariparken i Danmark. Det året fick man bara betala 120 kronor för en dansk hundring. Vi åkte runt under en vecka. Lekte så svetten lackade på Bon-Bon land, såg på riddare i deras Forntidsland, Åkte andaktsfullt genom Tigerparken, där 400 kilo tiger strög efter sidan på bilen. Vi bodde i stuga och badade skinnet skrynkligt i Lalandia. Idag är hon på väg att bli en stor dam. Nu är det stunderna framför spegeln för att se om håret ligger rätt, om toppen passar till de ljuslila byxorna eller om det kanske skulle vara en ljusare nyans på läppglanset, som gäller. Hon är fortfarande min lilla "Prinsessa" och pussar gärna pappa på munnen bara ingen annan är de närmaste ser. Hon är fortfarande en liten bäbbe när timmen blir sen och ölgonlocken tunga. Då smyger hon upp i pappas knä och lutar sitt blonda lilla huvud mot min axel och säger; -Gu va jag är trött, klia mig på ryggen lilla pappilappi. Hon är min "Prinsessa" bara min....

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Här har vi ju inte val så jag blir kvar. Vet inte ens hur Carl Bildts fru ser ut....
Men säger du att hon är så som du skriver så får jag tro på dig.

Ja barna växer upp fort. Vi flyttade styvson/son i pingst. Han bor nu i sett egna första hem. Lite nervigt var det nog. Men han har klarat det många andra inte klarar trots sina handikapp. Han har fast jobb, og egen lägenhet. Det gör en styvmor stolt.

Du får vara rädd om din "lilla" prinsessa trots att hon blivit stor.
Ha det gott.
Synne.

Baronessan sa...

Oj, oj, oj, den lilla prinsessan får det inte lätt när prinsarna börjar komma och knacka på dörren. För dom kommer - förr än du anar :)
PS. Sån fin bild med prinsessa och lama.

pappa B sa...

Tack vännerna..Jo jag har redan upptäckt att det frågas chans hit och chans dit. Men..vänta bara pappa B laddar med grovsalt och skjuter friarna i röven när de kommer smygandes *s*

Järnflickan sa...

Det var ett fint inlägg. Mycket fint..