måndag 15 juni 2009

Nu rullar hjulen av bara tusan...

...nästan med samma fart som nere vid strand streeten i Los Angeles, där jag tog bilden någon gång på sensommaren 1994. Här hade man förvisso hjulen på fötterna och det har inte pappa B satt på sig än (de ligger i garderoben och väntar). Har klarat av student, Monster Jam, viktreduceringsaktiviteter, varit statist på SVT, varit och laddat upp villavagnen nere i Olofsbo (den stod kvar) och just nu skall jag försöka klämma i mig en skiva lingonlimpa med skinka på samt få ner en kopp te. Sedan blir det Crudo och den fasansfulla pumpmaskinen i en timme. Efter detta skall "Skogarnas Konung" fixa dagens lunch (hamburgare på rent nötkött bara grillkrydda och salt är tillsatt). Det är hans specialitet som smakar mycket bra. Till detta tar givetvis pappa B en skivad rå lök, lite Bostongurka och en par skedar coscos. Måste stoppa in en bild till från Monstershowen i helgen. Dessa fantastiska MC-killar kom ju bort i inlägget därifrån. Kolla här, 15 meter över marken. Publiken höll andan och juniorerna skrek av förtjusning. Bara de inte prövade på det med cykeln när de kom hem. Jag började förmana "Skogarnas Konung" men han inte prata klart. -Pappa, sa han tror du att jag är helt koko. Det tror jag givevis inte så jag slutade med förmaningen....
Mot Crudo och den djävulska maskinen. Var rädd om er och gör allt ni tycker är roligt, det andra skiter vi i.
pappa B

2 kommentarer:

Järnflickan sa...

Som vanligt ska pappor tro att sina barn är förståndshandikappade och helt tröga i huvudet.

För samma sak har nämligen hänt mig. Jag har gång på gång fått förklara för min kära far att jag inte är en idiot eller dum i huvudet och någonstans i bakhuvudet finns det: "Tack för det gubbjävel!"

Mia S sa...

Hej hej i regnuppehållet !
Kämpa på nu och var rädd om dig själv också !
Kram på dig...