måndag 8 juni 2009

Piraterna slog till...

Kolla bara. En enda fråga och så hämtar man hem över 7% av rösterna vid EU-valet. Det är bara att grattulera Piratpartiet. Detta visar med klara siffror, att man bara genom att köra en stenhård kampanj, målinriktat på en enda sak kan få folket att välja, till och med att byta sida. Vänstern tappade enormt bland sina unga väljare, Centern skall vi inte tala om, de utrotar sig själva snart, det är bara en tidsfråga.
Lotta (Paulssons kärring är så lika seriefigurens August att jag kallar henne Lotta) har nog serverat så pass mycket kaffe i TV-rutan att hon blir sittandes i EU-stolen tills hon fäller ihop vingarna. Nåväl, man gör ju sina misstag, som igelkotten sa när han försökte sätta på rotborsten.... Sossarna dominerade och moderaterna på andra plats det var väl väntat men jag tror även att bägge pertierna förlorat väljare till Piratpartiet. Sverigedemokraterna gaskade upp sig med 3,5% och Gudrun Schyman får vacker stå utanför parlamentet med sin fi-väninnor och titta. Benny Andersson kan väl följa med och spela lite för fjant-tanterna, 2,5% kommer man inte långt med i det här gänget.
Viktigare saker att tänka på. Idag var det den stora dagen. "Skogarnas Konung" och hans klass skulle åka på en kort skolresa innan de slutar i Gunnaredsskolan. Samling för vidare transport till Sjöviksgården som ligger mycket vackert vid sjän Mjörn. Det är första gången han sover borta och spänningen var stor när vi packade ryggan i går kväll. Det lades nog ner mer än vad som behövs innan den stängdes igen och lilleman slog igen ögonlocken. Pappa B hade lovar att ställa upp som "chaffis" med en bil och det var ett gäng förväntansfulla 12-åringar som samlades utanför skolan i morse. Sovsäck, fiskegrejer en spännande bok och så smög han ner ficklampan när han trodde att kvinnan inte såg. -Vad skall du med ficklampan till sa jag när vi satte oss i bilen? -Jo du pappa, om jag inte kan somna så ligger jag och läser med lampan tänd inne i sovsäcken, sa han. Såg du att jag stoppade ner den, sa han och flinade? Jäpp! -Jag sa ingenting för då hade kanske mamma reagerat, sa han och såg lite skamsen ut. -Det är ok gubben min, mamma såg det också. Använd du ficklampan om inte annat för att skrämma tjejern med i kväll. Du ser ruggig ut om du sätter den under ansiktet när ni ska spöka med dem när det blir mörkt, sa jag.
Han skrattade länge och jag räknar kallt med att han tar tipset på allvar och ger sig ut som spöke under småtimmarna i natt. Förhoppningsvis med någon av sina kompisar så han inte ensam behöver ta smällen från fröknarna...fast det grejar han också, det vet jag.
pappa B

2 kommentarer:

Gun sa...

Kul med skolresa! Och spöka hör ju till förstås.
Jag såg att du vill ha recept på klappgröt, så här kommer det:
4 port.
5 dl vatten
2 dl sylt eller 1,5 dl saft
1 dl mannagryn
Koka upp vatten och sylt, häll i mannagryn lite i taget under omrörning. Koka 4-5 min. Rör om ibland.
Vispa sen kraftigt, helst med elvisp, tills det blir fluffigt.
Servera kall eller ljummen med mjölk och ev. sylt eller socker.
Lycka till!

Pappa B sa...

Gun, du är en pärla. Nu jäklar skall det bli klappgröt. Och lyckas jag bättre än wterdos kära pappa så kalasar jag på den i morgon, rapport kommer, var så säker..