torsdag 4 juni 2009

Tack för omtankarna mina kära bloggvänner...

Här i den gamla älvfåran skall vattenmassorna spruta den 5 juli då man firar "Fallens Dag" hemma i Porjus.

Det glädjer mig mycket att så många önskar oss lycka till med resan upp till Lappland, Treriksröset och Nordkap, det värmer den här slitna pumpen rejält. Förmaningar, både från småland och Nya Zeeland om att inte glömma myggsprajen har trillat in och jag måste bara berätta för samtliga i rymden att pappa B har aldrig använt sig av myggspraj och kommer förmodligen inte att göra det den här gången heller (man skall aldrig säga aldrig, sa pappa när jag var liten) Nej här är det kolsvart bäckolja som gäller. Väl hemkommen till Angered igen så liknar man grabbarna från Somalien, de som tuggar Cat i Hammarkullen. Man luktar däremot som en rökt ål och både färg och lukt sitter i fram till oktober. Det var under sådana perioder jag fångade in mest kvinnor under min tid som frigående. De såg mitt brunbrända ansikte, kände lukten av rökt ål, och den muskellösa ålliknande kroppen. Då åkte dressen av och livet lekte. Jag var poppis, lite lagomt utläsk och luktade som en skogen son, smal som en Biafran och pigg som en mört. Att man inte drabbades av krämpor, typ mushöft eller liknande är konstigt. Idag får man ju både tennisarmbåge och musarm? Utan att göra någonting? Ja, som har med kärleksfull akrobatik att göra, vill säga. Skall nog drömma en stund om den tiden i natt. Vi höres
pappa B

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det närmar Sig firande i Porjus kommer vara där en vecka ang ragga tjejer med dofter hade Jag en kollega som hette Roland F och bodde i kronsågen på 30-talet när Han var ung stänkte de bensin på kavajen för att impa på tjejerna

Olle

Pappa B sa...

JA du Olle. Att imponera på kvinnofolket är inte det lättaste ska du veta. Men..i krig och kärlek är ju alla medel tillåtna så varför inte lite bensin (95 oktan) på kavajuppslaget?
Vi syns hemma i Porjus

Järnflickan sa...

Hehe, så du tyckte min lilla vitlökspuss var för svag? Jag tror nog du ska nöja dig med att jag ibland är både snäll och vänlig ;)

Inte läst mitt blogginlägg vavavvavav?! Fuling där!

Anonym sa...

Käre Bror!
Vill bara nämna att jag har min storebror på besök!
Snedvriden och ser ut som en vinkelhake,men humöret är det inget fel på!
Ni kommer att träffa honom och fförhoppningsvis även jag under "Porjusdagarna"
Lev väl!
Greven!

pappa B sa...

Greven! Din förfasansfulle hästplågare, haver du friherre Gerog i din herrgård. det skall bli ett sant nöje att få träffa en sådan betydande person och huvuvida jag sammanförs med dig, käre bror greve det skiter jag i..
Hälsa grevinnan och smek henne lite lätt över akterkapellet...

Skatan sa...

Ha det... som Sonen brukar säga... Ha det! :-)

Britt sa...

Jag är inte heller någon älskare av myggolja. Det brukar bli bäckolja i fjällen och inget när man är i samhället. Lite mygg har ingen dött av. Njut av sommaren i Lappland! Det finns inget finare! Själv åker jag till finska lappland i morgon för att sätta potatis i stugan. heippa!

Baronessan sa...

Jag som ju skam till sägandes inte varit så långt norr över, får väl smörja in mig med sagda vara om jag ska våga mig förbi Dalarna och uppåt.