måndag 27 juli 2009

Fortfarande droppar det in nya länder, djupt impad.


Idag trillade det in besök från Egypten, land nummer 53 på min lilla turné runt världens alla hörn. Trodde aldrig att det skulle bli en sådan respons när jag gick ut och bad alla mina läsare om hjälp att få ut min blogg till andra länder. Tjoff, sa det och plötsligt fanns det 12 olika länder på listan. Tjoff sa det igen och jag var uppe i mer än 30. Sedan har det trillat in den ena efter den andra, senast Boznien och nu Egypten. Jag vet inte riktigt hur många länder det finns totalt, men jag undrar om jag inte kommit en bra bit på väg...

Nu skall jag ikläda mig vattentät jacka och ge mig iväg på den dagliga promenaden. Blir dubbelvarv på dagisrundan, ungefär lika långt som "Språngmarschen" i går. (Örn har träninghsvärk idag, han erkände detta, strongt gjort) "Gissa Vem" tycker att vi skall träna så vi kan springa Lidingöloppet? Vilken dumhet, betala för att springa i Stockholm när man bor i Göteborg. Näää men jag kanske ställer in siktet på att ta mig runt Göteborgsvarvet. undrar omman får starta och bara promenera? Går ju väldigt fort så jag tror inte att jag blir så långt efter den sista i mål. Får väl testgå någon delsträcka och känna hur det känns. Någon här ute i spacen kanske kan ge mig svar på detta? Nu skall jag ge mig iväg, vi syns nog senare i afton. Hej på en stund
pappa B

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du har varit upp i hembygden kollar din blogg med jämna mellanrum.Kolla på www.aimogeven.webs.com så hittar du Lillselebon-

Birger

Anonym sa...

Det skall vara aimogreven.

Birger

Synnøve. sa...

Tjoho....
Du är en makalös man. Hur får du tiden att räcka till?
Ta dig nu en välförtjänt vila efter den härliga semestern du tog oss med på.
Flaggorna kommer rasa in, det är skoj att så många runt om vår jord läser bloggarna vi skriver.
Undrar om de förstår något.
Nu ska jag ut och sitta i solen igen.
Ha det gott där du är.
Synne.

chili sa...

Ja det é häftigt:) Vi ligger 10 under dej i länder:) Haft sri lanka?

pinglan sa...

Hej pappa B! Snart får du en flagga från Libyen, om det vill sig rätt! Idag är det 40 dagar kvar innan vi åker!:D

Annelie sa...

Om jag åker utomlands till något konstigt land så lovar jag att jag ska surfa in här hos dig... ;) Kram!

Unknown sa...

Tjenare Besse ! Klokt att inte springa i Sthlm, hade det däremot varit ett lopp i Jokkmokk, början vid Gästis förbi Phils kondis runt Engelmarks, då hade det varit en annan sak. Må väl! Järnberg

Pappa B sa...

majsolo det låter som en mycket bra idé. Start vid fikusplacet, första matkontrollen vid begravningsbyrån, numera blomsteraffär, sedan runt hörnet till vänster och andra kontrollen vid Apoteket en vid båge för att pinka i flottarfontänen och så slutspurten, rakt över 45:an och in på Engelmarks parkering. Där skulle det bjudas på souvas och Wasa knäcke samt delas ut medaljer, bilar och annat värdelöst, eller?

Synne din lilla jenta, jag väntar med spänning på vad som skall hända i framtiden....Klem

Annelie om du bara visste vad kramsugen jag blir *s*

Birger din Aimogreve, jag skall genast ta en titt. Ha det så bra. Varför var du inte hemma i sommar?

Chiligrabben, nej Sri Lanka har jag inte haft något svar ifrån, men det kanske kommer, jag hoppas det.