måndag 27 juli 2009

Trollen växer så det knakar

Under semestertrippen så tyckte jag plötsligt att "Skogarnas Konung" vuxit mycket. Idag så mätte jag dem här hemma, och döm om min förvåning, han hade plötsligt blivit 159,5cm och den lilla snurran 146 cm. Inte undra på att han snart är lika stor som mamma, hon mäter 169 över havsytan. Själv har jag lite respit innan pojkvskern skjuter förbi mig med. Ligger på 182 cm så det är en bit kvar innan han är i kapp...
Men jag är helt öävertygad om att han rusar mot 190 strecket och passerar mig inom kort.
Systrar, kusiner och män har rest hem till Jerusalem. Kul att de varit och h'älsat på, det skulle ske lite oftare bara. Regnet öser ner och det är inget vidare Lisebergsväder. Detta struntar det här gänget i och tänker efter en sallad genast bege sig ner till slänggungorna. Pappa B stannar även hemma denna dag. Skall ner och fotografera lite matbilder på den nyöppnade restaurangen här i Angered så vi kanske hörs om en stund igen..
pappa B

2 kommentarer:

Skatan sa...

Lite sentimental blir man allt när telningarna växer om en. Nu är det barnbarnen som jag snart ligger i lä för trots mina 173 cm över havet.

Pappa B sa...

..rätt, dessutom är det ju på ungarna att man märker hur in i vassen gammal man blir *s*