lördag 8 augusti 2009

Fredagsmys utan kamben och mysig uppvaktning


När jag slog upp mina stålgrå så ringde först kvinnan och önskade grattis från jobbet. -Du sov så sött så jag ville inte väcka dig, gubben min sa hon. Sedan ringde en av våra vänner från sitt jobb och grattade och sen..ja så höll det på långt in på förmiddagen. "Prinsessan" och hennes kompis kom med tre presenter, anteckningsbok där de ritat hjärtan och skrivit mitt namn, en bok full av knepiga Sudoku och ett helt set med penslar ( det dåliga samvetet talade, de brukar knycka alla mina penslar ).
"Skogarnas Konung" sparar sin present tills vi är på fiskekampen i helgen, vi firar ett eget litet kalas du och jag pappa, sa han. Men han sjöng Ja må han leva för mig och gav mig en bamsekram i alla fall. En lång lista med grattis från vännerna i Stayfreinds dök upp på mailet men lilla järnbruden var snabbast för hon SMS:ade grattis strax efter 00.00 i går natt. Tack för det vännen min.

Gissa vem?
Ja just det, telfonen ringde då jag var ute och handlade kräftor. "Gissa Vem" och hans vackra Kristina hade kommit på besök. "Prinsessan" tog hand om dem och bryggde kaffe så svart att man kunnat tjära båten med det. Men tanken var god så de stackarna fick sörpla i sig de svarta dropparna. En hela djungelolja och jordgubbar överlämnades till födelsedagsbarnet och jag drog en liten trudelutt på handklaverat. Sprang ut på balkongen och ropade till våra grannar att det var inte brandlarmet utan jag som spelade dragspel, då bar de in TV-apparaterna och kassaskåpet igen, pustade ut och väste fram ett "grattis (gubbdjävel) på högtidsdagen. Vi har tåliga grannar. De obligatoriska kambenen fick ge plats för kinesiska Jumbokräftor som faktiskt smakade väldigt bra. Inhandlades på Coop för 49.95 per paket. Havskräftorna får vänta tills kräftfestivalen nere i Glommen, lite längre fram i augusti, och pappa B har bara tagit en "tre-fingrars" wirre på hela dagen tillsammans med "Gissa Vem".
Hade tänkt lägga in en bild på kräftfaten, men det fungerar inte. Inte första gången som den här portalen segar då det gäller att lägga in bilder må jag säga. Nåväl, kräftor har ni ju sett de flesta så vi skiter i bilden den här gången. Men...se där nu hoppade det blötsligt in en liten bildrackare. Skall nog låta detta stå kvar även nästa gång
pappa B

Sov nu så gott och låt eran partner (eller andras) vara ifred ikväll. Man måste vila ibland.

3 kommentarer:

Suzan sa...

åh så gott m kräftor!!

Mia S sa...

Är det på det viset att du gått och haft födelsedag... och att jag missat det hela ??

Men i allsin dar, i så fall så stämmer jag upp i sång här och nu...

"Med en enkel tulipan,
upp på bemärkelsedan.
Jag ha den äran,
jag ha den äran
att gratulera ! "

Hipp hip hurra hurra hurra hurra !

Kram på dig ...

Järnflickan sa...

Jodå. Jag hann då först! Jag är bäst, sådeså. Men du missade grattiset i min blogg.

Mina kräftor är då allt mycket vackrare än dina. *envisas*

Och försök inte komma i kapp med någon annan bild för jag ska ta fler ikväll!!


Kram på dig och en liten EP.