söndag 2 augusti 2009

Lördag med grannfest, riktigt häftigt...

Dagen började med att jag slog upp mina ögon och befann mig i den fantastiska "upp och ned" sängen som det sig brukar. Inget nytt på den fronten. Samma kvinna, som de senaste 27 åren, låg på kudden bredvid, "Prinsessans" fötter över magen och pinknödig så det skrek om det. Aha! Ny dag, nya äventyr, exakt som det alltid brukar vara när en ny dag dyker upp. Det har det gjort igen, men den här gången var jag vaken när den nya dagen dök upp....
Den har precis börjat, 2 timmar och 4 minuter har gått och vad som kommer att hända nu det vet jag inte. Vi hade fest med våra gamla grannar, och goda vänner igår. God mat, lite vin, en liten wirre och en massa prat. Kul! Jag tror att det blir fiske nere i Norsesund idag, det lutar åt detta. Inget metande direkt, lite mäskande först och sedan krok och flöte. Vi jagar abborre "Skogarnas Konung" och jag. Den där lilla gröna med vassa fenor som smakar utsökt, stekt i smör. Håll tummarna att vi får med oss några hem. Det gör inget hur små de än är, vi steker dem ändå!
pappa B

2 kommentarer:

Suzan sa...

*håller tummarna för god fiskelycka!*

Mia S sa...

Tummehållning här också !!

Hoppas allt är gott och vilket nörrlandsäventyr ni varit i väg på...hej så länge !
Kramen :)