tisdag 27 oktober 2009

Backe backade..tack för det!

Med viss oro, dock utan sömnproblem har jag hängt med lite i debatten om en ny förbundskapten för det blå/gula landslaget i fotboll. Tack och lov har man äntligen blivit av med den ståndaktige tennsoldaten. Nu skall det in nya gubbar på bänken. Nya strateger, experter och grabbar med ett förflutet som både spelare och tränare runt om i världen. Först tackade Svennis nej, nej det var hans nuvarande klubb som tackade nej. Förtvivlan hos alla kvinnliga fans här i landet, ingen Svennis att gosa med...
Då dök plötsligt Hasse Backes namn upp och idag stod det klart att han också backar ur. Tusen tack för det Hr Backe, det var det mest changtila du kunde göra för svensk fotboll. Tag du hand om lilla Noitts County, den brittiska lilleplutt klubben.
Istället flyttar nu småländske Lagrell över strålkastarna på en riktig yrkesmilitär, en strateg med hårda nypor, som dessutom, för ett par år sedan till och med fick Örgrytes döderhultare att börja spela fotboll. Så bra att de toppade till och med. Han är nu på tapeten. Jag hoppas verkligen att han tackar ja. Då tror jag att det blir lite darg under dojorna på våra blå/gula lirare. Dessutom tror jag att han vågar sig på lite nya friska tag. Visst är det en säkerhetsfaktor för att få svenska fans att jubla lite extra att plocka med Henke i landslaget. Men...med sådana killar som Marcus Berg på bänken medan Larsson stapplar runt i 90 minuter, det är oförsvarbart. Välkommen att leda vårt svenska landslag Erik Hamrén.
Ny förbundskapten, nytt blod på planen och lilla Sverige är snart på banan igen....
pappa B

2 kommentarer:

Mia S sa...

Ja det kan ju inte bli sämre...borde bytt för längesen !


Och... jag har ju bytt blogg ju ... och du lyser med din frånvaro, var är du, jag saknar dig ?!
Kramen ♥

pappa B sa...

Lilla gumman, jag skall omedelbart smyga in och lämna ett litet spår...