måndag 2 november 2009

Fighten är över nu törs man ut igen!


Nu har svallvågorna efter AIK:s seger över Blå/Vitt ebbat ut. Men det fightades rejält nere på Göteborgs Central innan tågen började rulla mot huvudstaden igen.
Värdet här på Västkusten är grått och regnigt och livet är till stora delar lika grått och trist. Inget roligt syns i den närmaste veckans planeringskalender. Har lagt både kameran och pennan på hyllan, känner inte för att ta fram dem på ett bra tag heller. Tänkte ägna mig åt lite fiske och skogs strapatser ett tag framöver. Skall försöka leva lite för mig själv, känner mig faktiskt ganska sliten , lite här och där. Har ju vid flera tillfällen fått höra att; -Du borde ta hand om dig själv lite mer, osv. Det kanske ligger något i detta, vi får väl se.

Vättleskolans ledning arbetar som ett bostadslån, sakta och segt och lilleman här hemma blir sämre och sämre och inte tvärtom som vi hade hoppats. Busarna, två stycken (invandrare så klart) med 6-7 andra hängandes i svansen (invandrare så klart) dominerar och blir inte skyldiga utan nu drabbas de elever som verkligen vill lära sig i stället. Tur att inte jag är lärare på Vättleskolan för då skulle både elever och föräldrar åtalas. Men inte här inte, det mesas med och klias rygg för man kan inte skrika åt invandrarbarn (för då kommer hela släkten, minst 15 personer och sprejar "Svennedjävel" på den fina bilen, i värsta fall bränner de ner den). Det gäller att ligga bra till hos våra stackars flyktingar annars djävlar.
Själv tänker jag gå ut en sväng, vet inte vad jag skall göra men vi får väl se. Kanske jag ställer mig och pissar i grönsakshandlarens lådor bara för att få lite fart på rulljansen. Vi höres
pappa B

5 kommentarer:

Agneta sa...

Om folk i din omgivning säger att du borde ta det lugnt, då borde du nog verkligen det! Jag har själv kört slut på mig så jag vet att det är JÄVLIGT viktigt att hejda sig i tid.
Ta en långpromenad! Krama ett träd! Handla grönsaker och andas lugnt och med djupa andetag!

Fruktansvärt att ha det som ni har det, med sonen och de som gör livet jobbigt för honom. Jag lider med de barn som inte får känna trivsel och trygghet i skolan. Fruktansvärt.
Ha det gott och ta hand om dig nu!!!

chili sa...

halloj du glade! Sicken härlig serie om ullared, men såg inte dej. bara en hop galna tanter..hehe
Allt bra hoppas jag!Vad tycker du om idéen att blanda nuetella och geléhallon i ett bröd?Barnsligt eller bara tokigt?

pappa B sa...

Chiligrabben...fortsätt kika, gubben och trollen kommer i ett avsnitt i slutet av den här månaden är det förvarnat. Både jungfrubrösten (gelehallonen) och nutella är ju lite av favvogodis hos pappa B så jag tror att det blir toppen. Blir det i form av muffins eller en kaka?
Kör så det ryker min vän..

Stort och smått, jag har lovat kvinnan, barnen och mig själv att dra i handbromsen. Även mina närmaste vänner drar en suck av lättnad och klappar mig på axeln.

enturmedcadillac sa...

Om inte bastu, sprit eller tjära hjälper är döden närastående. (Ett finskt talesätt som brukar få folk att piggna till, så vad var nu problemet?)

pappa B sa...

Spriten är slut, apparaten har exploderat, kaminen har satt eld på bastun och de vackra finska /halvfinska flickorna lyser med sin frånvaro. Sen sista skvätten tjära lade jag under skidorna 1974...så nu är det bara till att gå till Fonus och ta mått då?
Kul att se dig i livet, författarinnan där.