torsdag 10 december 2009

Byxhaveri skapade lätt kaos...

Han hade panik i rösten när han ringde. -Pappa, du måste komma och hämta mig med det samma. Min första tanke var att nu har han blivit riktigt illa hanterad av arabligan uppe på Vättleskolan. -Vad är det som hänt? Han viskade i luren -Pappa, gylfen i byxorna har gått sönder, kom på en gång, snälla. Så lade han på.
Det var bara att hoppa i Belmondo och åka upp till skolan, hem med grabben och iförda sina nya svarta jeans forslades han tillbaka till verkligheten. Jag förstår att han blev orolig. Snart 13 år, då är det igen hit att gå med gylfen öppen i en klass som mer påminner om en träningslokal för interner än ett svenskt klassrum. Där gäller det att vara på tå dagarna igenom, annars funkar det inte.
Tack och lov var det dock inget värre än ett kvaddat blixtlås, det hade kunnat vara mycket allvarligare än så. ...då var det dags igen. Julen kommer med stormsteg även den här gången. Detta med jul blir mer och mer stressande ju äldre man blir. Ibland undrar jag om man är riktigt klok som far fram som en jagad iller mellan hemmet och butikerna. Dagarna går så fort att man inte hinner med. Snart är det tredje advent och sen är det bara en vecka kvar till julafton och sen är det snart nyår och så blir det vår och sommaren kommer med semester och blommor i håret och så ramlar löven av igen och förhoppningsvis snöar det och så blir det första advent igen , lusse och så jul och så går det runt, runt, runt och likadant gör det i pappa B:s skalle. Phu!
...den här ålderstigna märren har travat färdigt. Nu äter hon havre i stilla mak och lunkar runt i sin hage. Jobbigare är det för hennes rasfränder som kommer att göra upp om veckans V75-miljoner. Givetvis är vi på fiskeklubbens spelbolag -SJÖHÄSTEN- med och slåss om pengarna. Det vore verkligen roligt att se hur många av er som vågar lämna in det förslag jag lade ut här om dagen. Hör av er i så fall. Jag lämnade in min igår. Man vet aldrig riktigt säkert då det gäller hästar och kuskar, och vinna kan man aldrig göra om man inte spelar.
Känner på mig att greven von Axelklaff smyginlämnar raden utan att säga något till mig. Nu är det så att jag har dolda kontakter med spelbutikerna och ATG där uppe i grevskapet så jag får ett direktmail om gubbstrutten skulle lämna i raden.
Vi höres under dagen
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut, greven lämnar in den och säger att han inte läst din rad utan tagit ut den själv, sådan är han "Aristokraten". Hälsningar Järnberg

pappa B sa...

...det stärker mig att jag har dig min vän. "Vi som vet", hur denne i all sin självbevarelsedrift och förvisso med ett mycket gott hjärta försöker svartmåla sin sommardräng å det yttersta. Har vi några möjlighter att sprela den här sprätthöken ett spratt, må tro.?