torsdag 17 december 2009

Dags för veckans "Guldtia"

...varför det blev så här, det vet jag inte. Men eftersom jag lirar på hästar ibland, rätt ofta faktiskt, så slog det mig (aj!) att jag kanske skulle lägga ut ett minisystem som inte kostar mer än en guldtia. Det gjorde jag förra veckan och det föll i god jord så nu kommer det en till. Chanserna att vinna storkovan är mini-minimala på detta, men man skall aldrig förakta de små sakerna i livet heller. Vi säger som triss-reklamen -Ibland händer det- eller hur det nu är deras slogan om 50-lakan i månaden i 25 år lyder.
Här kommer hästaskrällarna, håll tummarna, och käften om ni vinner. Lycka till!
Lopp 1: 6 - 12
Lopp 2: spikare häst 6
Lopp 3: spikar häst 4
Lopp 4: 2 - 4 - 6 - 8
Lopp 5: spikar häst 11
Lopp 6: spikar häst 1
Lopp 7: spikar häst 2 - 5

Fem spikar är i tuffaste laget, men 8 rader + inlämningen slutar på en guldtia. Givetvis lämnar jag själv in raden, galet vore det ju annars. Blir det storvinst emotser jag en flaska god lagrad wiskey, gärna rökig. (hoppas att ca. 100 pers spelar och att vi vinner). Kör så det ryker och ryker det inte så kör vi ändå...
pappa B

4 kommentarer:

Storarvid sa...

Önskar all lycka till. Wiskey tips..
Lagavulin Destillers Edition finns nu på bolaget...
SKÅÅL på förhand :-)

pappa B sa...

Jag skall omedelbart skaka ur madrassen och bege mig ner till bolaget. En av mina favoriter är Lagavulin Kask men en specialbränning är absolut inte att förakta. Tack för tipset Jonas

Anonym sa...

Hej
Ja lägger in raden ikväll matchar inte med harry denna gång

Olle

pappa B sa...

Du är inte helt fel ute :o)