lördag 12 december 2009

Det blev inga miljoner på "Guldtian"

Har ni sett, tack vare turordningen i första loppet så fick vi faktiskt in 5 rätt på den satsade "Guldtian". Hade den gett utdelning hade vi fått 4 femmor så insatsen hade vi mer än fördubblat. Jag får nog lov att göra en "Guldtia" till nästa helg också och hoppas på ännu mer tur. Vem vet kanske tomten kommer med ett lite pengakuvert. Det vore roligt att höra om det var fler än min Porjus-polare Olle som vågade spela? Han är en tuff jäkel, satsade även på en Harry Boy för en hundring. Jag hoppas att han fick sju rätt på den.

Idag har det snöat lite lätt utanför vårt fönster. På vår vandring runt sjöarna såg jag faktiskt en strömstare som jag måste fånga med kameran i morgon så fort ljuset tillåter. Kvinnan som var ute och rumlade om i går mår förvånadsvärt bra idag och nu krigas det i köket för det bakas lussekatter. Hemska tider, regnvädret har gjort att saffran stigit rekordmycket och nu kostar en liten påse 32 kronor mot 19 i fjol. Huvvaligen säger norrlänningen som absolut inte äter lussekatter utan saffran, det är fusk och smakar som bleka vetebröd. Det är som kärlek utan kyssar. Ska det va så ska det va.

Nu skall jag sätta mig och glo på Robinsson och beklaga mig över deras gnällande ute i djungeln. Kan inte förstå varför man anmäler sig till detta program då högsta önskan är att åka därifrån så fort man kommit dit? Sen blir det nog en kopp kaffe och provsmak av lussebullarna om jag lyckas smyga till mig en utan att bli upptäckt. Dessa skall nämligen ätas i morgon under tiden som vi tittar på Sveriges Lucia, det har vi alltid gjort och detta måste göras igen. I sanningens namn så brukar jag sova i soffhörnan medan lussorna sjunger och deklamerar i dumburken. Bilder från lussbaket kommer under sen kväll på denna sida.
Vi får väl se om jag lyckas med min plan.
Ha det så fint
pappa B

Inga kommentarer: