söndag 20 december 2009

Go´morron mina vänner...

....jaha, då var det fem dagar kvar till julafton, inklusive den här söndagen. Har ni hört talas om en väldigt bra deckare -Vresamorden- lär den heta? Inte jag heller, fast jag har hört ryktas att den lär vara en riktig kioskdängare. Rå, rolig och rätt så sexig. Skall försöka få tag i ett ex. så småningom. Vet ni att pappa B har nu varit på besök i 75 länder! Är inte detta märkligt så säg. Glada figurer i 75 olika länder har sett mitt svammel i år. Helt fantastiskt men jag tror att den lilla Chili-räven har ännu fler......Idag ligger nog isen på Stora Mölnesjön. Här var en av de första nätterna med minusgrader och idag har säkert isen lagt ett täcka över sjön. Skall se om jag kan föreviga detta under vår obligatoriska "runt sjöarna promenad" kvinnan och jag. Kanske strömstaren hoppar fram också, vem vet. Nu skall jag sätta mig och äta en god frukost. Havregrynsgröt med syltade körsbär (fått av svärmor), den flytande honungen var slut. Sedan blir det en kopp svart te.Promenad med kvinna och kamera och sedan fäller man ut den långa lekamen i skinnsoffan och kollar skidåkning. Vi höres och synes under dagen.
pappa B

2 kommentarer:

Storarvid sa...

Klickade in här och det första man få se är Tomten, o utan skägg dessutom :-)
75 länder... imponerande måste jag säga.

pappa B sa...

..Ja du Jonas, det tycker faktiskt jag med. Det är inte min förtjänst heller, det har bara blifvit så. Gjorde en test i början av året för att se hur många läsare jag hade som kunde sprida min blogg utanför landets gränser. Swopp, sa det så var jag i 29 länder sedan har det rullat på, helt otroligt...
Just nu är stubben faktiskt rätt lång och det är lovat att när kvinnan återvänder från Gbg centrum så skall mannen var slät som en babyrumpa i nia.