onsdag 2 december 2009

Grattis till Bragdguldet Helena J

Sådär ja, nu kan man andas ut. Äntligen har man frångått principen att mer eller mindre dela ut detta Bragdguld till fotbollspelare varje år. En värdig vinnare är hon, Helena Jonsson, skidskyttevärldsmästarinnan och världscupsegrarinnan från Sollefteå.
Idag drar skidskyttecirkusen igång på allvar uppe i Östersund (Helenas hemmaplan) och jag har lyckats planera in tiden mellan 17 - 19 så otroligt dåligt. Här satt jag och skröt om att jag skulle minsann sitta fastklistrad vid TV:n och mysa när starten gick uppe i Östersund. Ju pyttsan heller. Först har jag kvartssamtal med "Prinsessans" lärare (det kommer inte att bli lätt) sedan har jag givetvis bokat in det jag trodde var i går, nämligen ett föredrag av en mycket känd flugfiskare och fotograf nere i stan. Nåja, vi får väl se hur det hela avlöper till slut. Klockan 08.00 skall jag statista i morgon uppe på Landvetters flygplats och så blir det fiskeklubben på kvällen. Sen skiter jag i hjela världen, skall sova länge på morgonen, kolla skidåkning hela helgen och jag kommer garanterat att nobba ALLT som försöker rucka på denna planering. Så mina vänner har ni tänkt er något kul under helgen tillsammans med mig, glöm detta direkt. Jag är indisponibel som det sp fint heter.
pappa B

2 kommentarer:

Britt sa...

Hon ser så härligt sympatisk ut Helena. Alltid med ett smittande leende. Hela hennes ansikte ler. Jag är också glad att hon fick Bragdguldet. Hoppas hon får en lika fin säsong som förra året och får behålla den gula nummerlappen. Nu håller vi tummarna!

pappa B sa...

jäpp och tårna med!