onsdag 30 december 2009

Nya, gamla vänner poppar upp, vad glad jag blir....

Min lilla ärtiga Stella Sweden, raffig unge från mitten av landet lämnade plötsligt ett spår i nysnön....
Det gjorde en mycket duktig naturfotograf här i Göteborg också. Björn Kärf, en lång jäkel som verkligen har öga för det enkla och vackra i vår natur. Och dessutom kan han konsten att fästa det på bild. Det var ett tag sedan vi träffades och jag har trott att han hittan någon brajting, gift sig och lämnat det svajiga Volvo och detta land. Men nu, plötsligt ser jag hans glada nuna på facebook och får ett livstecken av karln. Jätteskojigt så här på årets sista dagar... det här skulle kunnat ha varit in bild a la Kärf, men den är faktiskt min. Är dessvärre en mycket usel naturfotograf trots födsel mitt i bland landets Nationalparker och med scenerier som bedövar vilket naturhjärta som helst, mitt framför ögonen. Men...jag hade inte tid att se allt det vackra, på den tiden.
pappa B

3 kommentarer:

Mia sa...

Hejsan!
nyss lagt på luren, hoppas ni får en skön nyårshelg i hemmets lugna vrå! Och var rädda om varann...

//Äldsta

Henrik Olsson sa...

* skickar över en nyårshälsning * =)

~ gott nytt år ~

pappa B sa...

Jag bugar, lägger i Ciderflaskan i kylen och gör mig beredd med äpplet!