onsdag 9 december 2009

Sticker ut hakan - lägger näsan i blöt!

Lägger ut en bukett rosor till alla kvinnor i vår värld. Jag gör det till pappa B:s kvinnodag, känner för det. Efter att ha läst morgontidningen (OBS: Jag kallade den inte för "gubbkalsongen" den här gången) så tycker jag att det finns väldigt många duktiga och modiga kvinnor som aldrig får någon bekräftelse. Alla världens kvinnor får ta del av de röda rosorna, även Maud Olofsson som har löst klippkort mellan riksdagshuset och Trollhättan. Konstigt att inte tummen lossnar någon gång, hon lär ha kört tuffa knipövningar den tanten.
Sen efter flera års kontroll av alla landets sk. travexperter så lägger jag näsan i blöt och öppnar upp med travvärldens minsta system för er som är modiga nog att våga vara med. Hela 8 kronor kostar det + avgiften så blir det en guldpeng. Givetvis så kommer ni inte att vinna, MEN OM så får ni tillbaka er guldpeng, det lovar jag. Så här ser systemet ut, var så god V75:an är vår;
Lopp 1: Spikar favoriten nr 7
Lopp 2: Hästarna 3 och 7
Lopp 3: Hästarna 4 och 8
Lopp 4: Hästarna 4 och 12
Lopp 5: Spikar jag nr 15
Lopp 6: Hästarna 7 och 12
Lopp 7: Spikar nr 7

Skulle det nu bli så att alla hästar går hem så hoppas jag att ni som vågade spela hör av er. Fel...går alla hästar hem kan vi ju inte vinna utan jag menar om de hästar vi spelar vinner. Så skall det vara naturligtvis.
Jag lämnar in min rad idag. Blir det strykningar förlitar jag mig på turordningen.
Vågar ni vara med?
pappa B

2 kommentarer:

Enturmedcadillac sa...

Detta har jag gått och väntat på, äntligen, tack ska du ha!!!
Glöm inte att titta in på http://www.bokcirklar.se där jag är månadens bloggare. Kram

pappa B sa...

ser man på...... den lilla författarinnan kommer smygande i blåsten. Hoppas hon ger mig lite respons i sin blogg där bland bokmalar och superskrivare.