tisdag 5 januari 2010

Årets första isfiske stundar...

Klockan 08.30 i dag hämtar två riktiga storfiskare, Ingvar och Willy upp "Skogarnas Konung" och pappa B. Årets förta isfiske skall genomföras på Kroksjön. Hoppas på att få några fina borrar så det kan bli lite färsk fisk till middag. Pirkarna är putsade thermosflaskorna och falukorvsringen på plats, långkalsingar, yllestrumpor och isdubbar likaså. Med andra ord är vi på G. Lilleman hade väldigt svårt att krypa ner under täcket denna afton men nu har ögonlocken blivit för tunga och han snusar gott på sin kudde. Givetvis plockar jag med mig kameran och skall försöka lägga ut några bilder här på bloggen. Sköt om er och sov så gott.
pappa B

PS: 77 länder, nu har pappa B satt sina spår även på Grönland. Det är inte klokt detta. Folk i 77 olika länder har varit inne och kikat på mitt svammel. Känner mig faktiskt lite stolt må jag säga. Å du chiligrabben, tyst med dig jag tror nog att du närmar dig 100 så säg inget :o)

Inga kommentarer: