måndag 18 januari 2010

de e måndag morgon och mitt huvud funkar bra?

..ja det är inte så den gode Povel Ramel sjunger i sin visa "Gräsänklingsblues" men nästan. Jag säger som en del äldre herrar brukar säga -Huvudet är klart men kroppen seg. Så även i detta fallet. Känner av promenaden över isen med skryllan på ryggen och isborren på axeln. Fast jag är ju i alla fall gåendes och vaken. Rynkorna i fejjan blir djupare för vart år som går och snart får man väl skruva på sig toppluvan. Än växer några strån högst upp på knoppen och skägget verkar fortfarande ha en fantastisk gromån.
Troligtvis kommer bästis Lasse hit idag och vill ut på isen. Vid sådana tillfällen är det bra att vara friherre och inte ha någon tid att passa. Vi får väl se vad som händer. Det brukar bli massor att prata om som så många gånger tidigare. Senast då vi skulle ner till stan och svänga våra lurviga ben så svammlade vi här hemma så länge att alla ställen där det fanns en chans att steppa, de hade stängt.
"Skogarnas Konung" är helt igentäppt i näsan och det blev att stanna hemma iag. "Prinsessan" har dragit iväg till skolan trots sovmorgon. Upp, in på toa, på med kläder, en stund framför spegeln och sedan iväg i 100 km/tim. Med skolväskan flaxande efter sig pussar hon mig, skriker på väg nerför trappan att hon älskar mig och att hon skall vara försiktig. Pang! Där small ytterdörren igen! Phu, nu skall jag ta mig en kopp te och kolla lite vad "gubbkalsongen" skriver. Sedan kanske jag kommer tillbaka hit för lite mer svammel, vi får väl se. Ha en riktigt fin måndag hela gänget därute och var rädda om er.
pappa B

2 kommentarer:

Äldsta sa...

önskar er en bra måndag också och hälsa lillebror att krya på sig!

Kram Äldsta

pappa B sa...

Jäpp, ha det bra ni också
pappa