lördag 16 januari 2010

Stillheten före stormen...

Isborren jag köpte på Ö&B var rena skiten, den lämnades tillbaka efter klockan 12 idag. Nu är jag så less på allt slött att vi åkte ner till stan och köpte oss en Mora borr. Sen åkte vi upp till sjön och provborrade, det gick fint som snus. All utrustning är iordningställd, thermosflaskorna nydiskade, bröd och pålägg inhandlade och allt verkar gå bra. Tyvärr så börjar några av deltagarna att backa ur vilket jag, som är mannen med den starka klubbkänslan inte tycker är roligt. Men vadå, man kan och skall inte styra över andra mämnniskors beslut. Några tuffingar finns i alla fall kvar. Storfavoriten Willy (den istadige Värmlänningen) och flugexperten Ingvar till exempel. En storfiskare från grannlandet i öster Jarno lär också ligga på topp i morgon.
Kenneth han hade satt ut sina angeldon på Mölnesjön i morse och givetvis så plockade han upp årets första angelgädda en liten "krokodil" på dryga 5 kilo. Kolla bara......den hamnar säkert i grytan uppe i Rannebergen under nästa vecka kan jag tänka. Nu skall vi försöka få i oss lite mat och jag har just slutat jubla över Helena Jonsson utklassning både i skidspåret och på skjutvallen. Sicken tjej! Funderar på om jag skall pimpla i mina rosa/lila trikåer som jag hade när jag dansade men tänker då lite på min kamrat Ingvar som inte får all den uppmärksamhet som han så väl behöver där ute på isen. Vi får se vad det blir för outfit under morgondagen...
pappa B

Inga kommentarer: