söndag 7 februari 2010

Idag slog han till igen...!

"Skogarnas Konung" är tillbaka på isen efter en liten krasslig period. Idag satte han pappa B på plats genom att hiva upp en fin borre på 415 gr. Det var nära att han puttade ner mig och kompisen Kenneth som ligger tvåa respektive etta på rekordfiskeligan i klubben. En som fick på skallen och fick lämna bronsplatsen var hans mycket gode vän Ingvar som dessutom förärat honom den pirk som han fick abborren på. Inge vidare snällt av honom eller hur :o) Som tur var så fick jag en liten rackare ca. 10 cm lång som jag återlämnade till Surtesjön och tackade vördsamt för att han nappade så jag slapp visa snoppen för grannens katt.
pappa B

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Grattis till Skogarnas Konung.
Nu är han ju dessutom sjöarnas konung. Det är bra att lägga sig till med en massa tittlar.

Har ännu inte kommit ut på isen, men var lugn. Det kommer.
Nu säger jag godnatt till Sjöarnas Konung och Pappa B.
Nattaklems Synnöve.