lördag 20 februari 2010

Snökaos i stan och fint fiske i snöstormen...

..vi bor på tredje våningen och så här såg vår balkong ut för 10 minuter sen. Har frågat Poseidon om jag kan få låna en snöskyffel så jag kan få bort snön innan balkongen rasar ner till grannarna. Vi får se vad som händer? I värsta fall får jag väl köpa en egen.
Dessa två djupingar är mina fiskekamrater. Länsman Fredriksson och Willy MacMyra är riktiga fiskare, alla kategorier och riktigt goda vänner. De som suttit ute på isen med oss har säkert undrat om vi har alla verktyg i verktygslådan. Det ges och tas både från höger och vänster samtidigt som vi naturligtvis löser alla världens problem på mycket enkla sätt. I går var det riktigt skitväder, men detta existerar inte för inbitna vinterfiskare. Vi trampade ut på Surtesjön och Länsman Fredriksson fick spåra (han har de största fötterna)jag som är yngst jag gick sist och tittade på utsikten. Med andra ord kan man säga att jag går i deras fotspår, sen får de säga vad de vill.
..eftersom det är tungt att gå först i djup snö så tvingades Länsman Fredriksson till en snabb streeptees ute på isen och dimman som lade sig över sjön när han drog upp blixtlåset i flytoverallen påminde plötsligt om en sen höstkväll med vakande fisk. ...lika förvånad blev han då det plötsligt högg och han lyckades med mycket slit och ryck landa denna fina abborre på 460 gr. Ni ser förskräckelsen lysa i hans ögon! Troligtvis låter han någon konservator i stan stoppa upp den och ha den på sängkammarväggen.
Nu kommer kvinnan med en snyskyffel så jag skall ut och försöka rädda balkongen.
pappa B

1 kommentar:

Synnøve. sa...

En länsman som blir förskräckt av en abborre? Går det?

Det ser ut att vara skönt att sitta där på sjön och njuta iallafall.
Du gör rätt som går i deras fotspår. Måste spara på krafterna vet du.

Nu ska här ätas frukost.
Klems.