fredag 5 februari 2010

Vilken underbar vinterdag!

..de flesta, mer normala människor jag känner gnäller över snö, kyla och vintern. Vilket onödigt slöseri med hjärn- och tankeverksamhet. Om de lade kraften de spiller på att gnälla, på att klä på sig varmt, ta på sig vinterkämngorna och ger sig ut på en tur, skulle de säkert må mycket bättre. Tänk vilken visa för själen att få höra snöns knarrande under skosulorna och känna hur det biter i nästippen. Idag var jag ute med gode vännen Kenneth på Stora Mölnesjön för att försöka lura några gäddor. När solen klev upp strax före klockan 10 tog jag den här bilden. Vi tog oss en kopp varmt att dricka. Jag föredrar te, Kenneth har inte vuxit klart ännu så han dricker choklad.
..Här är "fåtöljen" min skrylla från Polarvargen i Kramfors. Allt får plats, till och med den här smått överviktige gubben. Fisken ner i plasthinken, lätt som en plätt. Sedan diskar man bara av hinken och den går utmärkt att använda när man är ute i svamp- eller blåbärsskogen under hösten. Helt fantastiskt, en sådan här skulle alla människor behöva! Fungerar som en ryggsäck, bara att hänga på sig och gå hem.Passar dessutom helt perfekt till en normal kylväska, så man kan ha sin svala pilsner med sig ut på tur.
pappa B
Skicka en kommentar