fredag 26 mars 2010

Fjant och fjäsk för Ockelbo-prinsen!

Hälsingland ett av mina favoritlandskap, har nu skitit i det blå skåpet. Jag undrar om greve von Axelklaff i sitt gods har samma mjäkiga inställning som turistföreningen i Oxkelbo har? På årets TUR-mässa skrädades om att man hade sin egen prins och skule det nu inte ha varit så att den något, trots eget gym. korpulenta grabben från Ockelbo råkat få sätta på hennes höghet Vickan så hade inte en enda kärring i Ockelbo med omnejd nämnt grabbens namn. Nu hade man plockat fram den största silverbytta som fanns i Hälsingland och försett den med en blomsterkvast(djävligt vacker) så stor och dyr att det får pensionärerna i Ockelbo att leva på torrt vetebröd den närmaste månaden.
Larvigt och ett djävla rövslickeri från Hälsinglands sida. Ingen fan brydde sig väl om den här grabben mer än hans förmögna föräldrar då han växte upp i Ockelbo? Jag trodde i min enfald att de hade mer stake i detta råbarkade landskap. Nej tacka vet jag min vän greven och Iggesundsgängets Janne som står för varje ord de säger. Så här ser blomsterkvasten ut. Jag hoppas att blomstren håller stilen tills kärringarna från mäsan kommer hem. Tänk om de satsade på att förbättra maten för dagisbarnen i stället, det hade jag köpt. Men detta jamsande om "vår egen prins" det fick en att vilja gå fram och spy i silvervasen.
pappa B
Skicka en kommentar