fredag 26 mars 2010

Rouletten och rosa gubbar



Tror ni inte att jag var nära att vinna på roulette idag? På mässan fanns ett gäng rosa gubbar (det var inte spriten som gjorde dem rosa) jag kollade med en nykter kollega. De hade en roulette där och jag pekade på nummer 0 men flyttade mig snabbt till nummer 2.
Kulan snurrade igång och alla höll andan. Plöpp sa det när den lilla kuljäkeln hoppade till och lade sig på 0. Jag fick en penna av plast och en liten broschyr om hur enkelt et är att spela golf i Danmark.

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Rosa gubbar ja....
Du är säker på att det inte var ett gäng dansbandskillar, The Roulettes eller nått i den duren. Eller moll....

Den vinsten var mager. Vad hade du vunnit om den stoppat på ditt nummer?

Blir en kryssning snart tror jag. Med DFDS till Köbenhavn. Det är fina båtar och otroligt hygglig personal ombord. Går från Oslo men stannar i Helsingborg tror jag.
Har du åkt med dom?
Annars så gör en tur.
God mat. Hygglig personal och jättfina båtar.
Du vet, det er deiligt å väre norsk. I Danmark.

Klems.