måndag 22 mars 2010

Så här börjar man se ut...

..lite ihopskrynklad, fläckvis lite slät (där leverantörens logo suttit). Fast här är det för lång tid i fruktskålen som gjort äpplet skrumpet. På mig är det väder och vind under för lång tid som fått gubben att allt mer se ut som en skruv i fejjan. Det är snart dags att skruva på sig toppluvan.
Idag har det varit en dag framför skärmen. Har suttit och väntat på hantverkare som har dragit in fiberoptik i lägenheten. Nu skall bredbandet ge explosiv nätsurfning i framtiden? Vi får väl se hur det blir med detta i augusti. Det är då det skall vara färdig installerat i hela området...

Fick ett hastigt samtal med greven i afton och både han och gevinnan verkade må bra. Givetvis är gubbtjyven skröpplig, detta märker man på att hans nyinköpta supermobil (pekmodell full av finesser) inte fungerar. -För bövelen drängusling, jag sänder ner den till dig som redan har ett stort hål i huvudet. Bruksanvisningen står skriven på kinesiska. Ja, så kan det bli. Regnet som så sakta strilar under dagarna och + 4 grader gör att vinterfisket blivit ett minne blott. Snödrivorna tinar bort och vägarna är isfria. Själv tänker jag ta mig till slafen och krypa in under täcket. Sov så gott mina vänner.
pappa B
Skicka en kommentar