torsdag 29 april 2010

Gräsänklig och bara skit på TV.

Dagens middag ser väl inte så dum ut, eller? Kvinnan är nere med sina "grabbar" i Halmstad och sover över där så trollen och jag är singlar i kväll. Det blir väl att ladda med någon av de gamla filmerna och slöglo, kanske man tar sig en liten rackabajsare innan man fäller ihop ögonlocken.
Idag är det en stor dag i familjen. Allt har ordnat sig med skolgången för "Skogarnas Konung" och han börjar i Vittra på måndag. "Prinsessan" i katolska och han nere i stan. Det var en strålande glad liten herre som återvände hem efter dagens besök för att kika på skolan och prata om den typ av undervisning man bedriver. Här är allt mycket individuellt upplagt, där man har en mentor och tillsammans arbetar sig fram till de olika lösningarna i de olika ämnena. En stor sten har fallit från mitt och mammas hjärta. Det är nästan så att man inte tror det är sant.
Återvänder innan ögonen faller ihop, ha det så fint tills dess.
pappa B

4 kommentarer:

Erika sa...

Vad glad jag är för er skull att allt ordnat sig. Jag vet hur mycket sådant betyder.

Maten ser god ut, skiten på tv får man på köpet,trivseln fixar man själv.. sedan är det bara att inta soffläge och päsa ihop och därmed låta kvällen flyta på, or flying away.

Vink och har en trevlig nice Valborg.

pappa B sa...

Samma till dig vännen

Anonym sa...

Vittra verkar ha bra rykte och verkar ha bra skolor och tur är väl det. Att ha nöjda och glada barn är väl alltid bra.

Synnøve. sa...

Så skönt att det löste sig för bägge telningarna. Det finns inget som är värre än när det inte funkar i skolan.

Middagen såg väldans god ut.
Skit på tvn är det här med, om det kan vara till någon tröst.

Nu ska jag lyssna på Herreavdelingen på datan. Måste få skratta lite känner jag.
Klems på dig.