söndag 25 april 2010

Heja HV71! SM-guldet är fixat...

Idag hoppas jag att både Janne Karlsson och Frerik Stillman har lite större huvud än vanligt. Att spelarna helst av allt inte vill ha en skridsko framnför sig och att hela Jerusalem, förlåt Jönköping sjunger HV-sången unisont och att flaggorna fortfarande vajar på stängerna i stan. HV71 gjorde det igen, tog SM-guldet. Grattis hur många gånger som helst från en stor supporter i indianreservatet. Hade jag inte gett bort min HV-halsduk till en liten kille nere i Väröbacka som älskar HV så hade jag rak i ryggen med halsduken kring min skrövliga hals gjort några vändor nere på Avenyn, den saken är klar...
När HV tog sitt andra SM-guld och spelade sista matchen mot Frölunda (jag tror att det var andra guldet) så hade jag beställt pizza på en av våra krogar här i Nordost. Matchen var inne i slutminuterna när jag kom in för att hämta vår pizza. HV gjorde mål (4-3)och jag ställde mig i dörren, applåderade och vrålade -HEJA HV! Det blev totalt dödstyst inne i pizzerian. När jag kom fram till disken sa ägaren till mig -Du är inte klok eller så är du djävligt modig! Då klappade hela Frölundagänget händerna och skrattade. Kännde mig lite låg, faktisk. Men efter 10 år i Jönköping/Bankeryd så har hjärtat då det gäller hockey gett plats åt HV, så är det bara. Jag är ingen fanatiker, men jag kryper aldrig under bord med att det är HV som gäller då vi snackar hockey. Förvisso får man klä skott varje dag då man bor i ett reservat tillhörande indianerna i Frölunda. Det är betydligt lättare då det gäller fotbollen. Där är jag också blå/vit om än med en liten dragning åt makrillarna. Fast egentligen är jag ju fruktansvärt allergisk mot makrill då det gäller fisken som mat....
Jag står nu mitt på köksgolvet och utbringar ett stort GRATTIS till grabbarna i HV71,snyggt jobbat och än en gång har ni visat att ni är Sveriges bästa lag.
pappa B

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Säger grattis till guldet även om jag inte är hockeyfantast.
Kul att det går bra för dom.
Vad hade du beställt för pizza?
Kramen.

pappa B sa...

Pizzan var en Bordets special, en av favoriterna!
kram