söndag 25 april 2010

Grillad fläskytterfilé sitter fint!

Idag är "Skogarnas Konung" och pappa B ensamma hemma. Kärringa är som jag sagt tidigare i Jöknköping och "Prinsessan" pep iväg efter frukost med två kompisar till, just det Liseberg.
-De har bara öppet till klockan åtta, skrek hon när hon fladdrade ut genom ytterdörren. Hon hade en axelväska med sig med extra kläder för de frös rejält bägge två i går kväll när de kom hem.
Jag promenerade ner till ICA och inhandlade en marinerad fläskytterfilé som jag grillade i ugnen. Ris till junior och stekta grönsaker till pappa + en stor klick bearnease och ett glas granatäplejucie. Det satt helt perfekt och nu blir det en stund framför burken och scannern. Det går framåt om än sakta så säkert. Försöker märka upp dem efter hand för att få någon form av ordning på det hela. Tar tid men är faktiskt mycket roligt. På något vis så upplever jag en del av de resor och rackartyg jag gjort när jag återkommer till bilderna. En sak är säker, jag har en helvetes massa bilder på vackra flickor och det är tur att svartsjuka aldrig har existerat hos min kvinna, någon gång. För faktum är att en del har inte mycket kläder på sig ibland. Nu dyker jag ner bland negativen igen och kanske vi hörs lite längre fram under dagen/natten.
pappa B

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Lät som en mycket god middag.
Vi hade älgstek. Hoisinglacerad sådan. Smasken alltså. Som hyresvärden/jägaren sa, det är garanterat ekologiskt...

När du scannar bilder hur gör du då.
Vi har en HP photosmart all in one.
Har försökt scanna in bilder men det är stört omöjligt alltså.
Undrar vad man gör för fel.
Har du något tips där?

Svartsjukan är hemsk. Här existerar den inte heller. Det är så skönt.

Ha nu en fortsatt fin afton bland negativen nu då.
Kramen.