fredag 16 april 2010

..stillheten lägger sig så sakta över lägenheten..

"Skogarnas Konung" ligger och läser senaste delen av "Vargbröder", kvinnan vilar med huvudet på sned och "Prinsessan" gnider sina armar och ben med aceton för att få bort alla fula namn och annat skrot som hon skrivit lite här och där. Nivån är just nu, mycket behaglig, låg! Själv har jag stängt av scannern och lägger in en ny bild på en gammal plåtning på en söt tjej, lilla Jessica. Blåblodig borde hon passa greven där uppe i Hälsingland. Fast han har ju sin kära grevinna förståss och så har gubbskrutten tappat en stor del av charmen där upp på sitt stora gods..
Väderlekstjänsten vet inte riktigt var de har väderleken och ena kanalen säger si och den andra så. Blir väl någon form av kombination och jag kanske ger mig iväg ner till stan med min nya lilla polare, Toshiban, en förunderlig liten kamera må jag säga. Kanske det kommer en liten kortis igen, vem vet. Gör ett par barn nu vet´ja. Det är både roligt och uppiggande och så bränner ni en massa kalorier under tiden. Stäng fönstert bara så ni inte andas in vulkanaskan, då kan ju jetmotorn skära ihop!
pappa B

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Ser ut som det var en lugn kväll hemma hos Pappa B med familj.

Vi provade i många år att göra barn, men det ville sig inte. Så nu gör vi barn fast det inte blir några hihi...

Vulkanaskan får nog komma och gå för min del. Det är inget vi kan göra något åt i alla fall.
Läste en blogg någonstans där bloggskribenten faktiskt anklagade Island för att ha startat vulkanutbrottet med vilja...
Hur dum går det an att bli?

Ha nu en knall lördag.
Det ska vi ha här.
Kramen Synnöve.