tisdag 25 maj 2010

Ingen fara, jag lever...


..även om det inte är med full energi. Håret spretar åt alla håll, ansiktet påminner om en grusgrop utanför Lakaträsk. Morgonståndet får man inga applåder för utan det liknar mest en förskrumpen bratwürst som legat på tok för länge i kylskåpet. Foten värker som fan och livet har garanterat varit betydligt bättre.. Men skit samma det är bara att valsa vidare.
Inte blir det något fiske heller (jobbar just nu med nästa nr av den stora tidningen Innerstaden, hinner inte fiska) Hästarna på travet vill inte alls springa som jag vill och båten ligger fortfarande på mage uppe vid sjön Anten (hoppas jag). Det är så illa just nu att jag inte ens ids djävlas med de politiska valarbetarna. Funderar skarpt på att ta någon form av "Time out", slänga mig på tåget och dra upp till Porjus. Bara fram och tillbaka några dagar. Sätta mig upp och ner på en stubbe och värdera om livet en aning...
Belmondo står fortfarande med vinterdäcket kvar och fjädern släppt på vänster fram. Har inte fått tummen ur och köra upp den till verkstaden. Å fan vet när jag får det, åker ju spårvagn just nu och det funkar rätt skapligt...

Elitloppet på söndag, det blir en sjutusandes tillställning. Skall storfavortiten Lucky Jim från USA, sopa banan på Solvalla med sina konkurrenter? Jag tror det inte men skulle inte bli förvånad om "Tarzan" Melanders häst, Iceman hankar sig vidare till finalfältet på lördag och vinner hela skiten. Hade jag haft möjlighet att göra ett rejält stort system skulle jag stoppa in en hel del värstingar för att få en bra utdelning.

Flera har mailat och undrat om vi inte kan göra ett travbolag på bloggen? Jag vet inte, administrativt går det ju att fixa via mail till de som är med, men sen skall det ju betalas in andelar och det brukar alltid krångla till det.
Just nu är vi ett litet gäng "Fölet" heter vi, 7 glada fiskegubbar som lägger 200/månaden och så spelar vi för ca. 50:- i veckan = 350 kronor runt 650 rader. Förra veckan var det nystart och vi fick en sexa och 18 femmor, men utdelningen blev bara 42:- kronor på sex rätt, femmorna gick vidare till Jackpot. Vi får hoppas att det går bättre nu på lördag. Det är nog detta jag saknar just nu. Lite krydda i tillvaron. Någonting som river loss innanmätet på gubbskrutten och får blodet att röra sig lite snabbare. Just nu är frenesin på blodet minimalt och det är sannerligen ett under att den minsta lilla skvätt orkar upp till huvudet.
Nu skall jag tömma ett ålderstigen SIM-kort och föra över lite nya kontakter på det. Vi höres framöver
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bratwursten känner jag igen, är du säker på att det är din? Har funderat i samma bana som dig men jag låg inne på sjukhuset under helgen, högra lungan krånglar. Kommer sig av att alla andra organ krånglar, men det vet du ju, du och Greven var ju och hälsade på mig på SU. Kontentan är att när jag kom hem säger mitt yngsta barnbarn: tycker att det är skönt att du är hemma morfar, man har det rätt bra egentligen, man måste ha en sådan kick ibland så man får tänka efter lite. Må väl Järnberg

Synnøve. sa...

Ja inte är det min bratwurst heller. Måste vara Pappa Bs...

Inget vidare att må så där alltså.
Men det går väl bättre snart.

Hoppas hästarna springer som du vill nu....

Tja varför inte ta en time out och fara iväg. Det har du väl förtjänat tycker jag.

Nu får sätta dig ner i soffan och se lite på valpropagandan i tvn. Så glad jag slipper den här.
Ha det gott.
Vi hörs.
Synnöve.