torsdag 6 maj 2010

Ny dag men samma gamla gubbe i badrumsspegeln...

Uppstånden från drömmens värld har man nu fått trollen till skolorna, pussat gumman, ätit frukost, läst "gubbkalsongen" spanat in DD som körs på Östersunds oval. Satsar min tia på en dubbel Ohlsson 4 och 14. Hade faktiskt fem rätt på en ganska enkel V65 på Solvalla igår. Vann hela 33 kronor, minus avgiften och gick således bara back 3 kronor. Helt fantastiskt. Plockade givetvis igen dessa då jag även satte DD med mina 8-8. Dryga 100-lappen rakt ner i lädret. Har råd att fika ute nere i centrum idag. En p-fika kostar bara 20:- för kaffe med pekan, sitter som en fläskläpp. Bilder från fikastället dyker upp någon dag. Marit Pålsson har namnsdag idag men det är väl ingen som grattar den käringen?

Hörde att de israeliska trupperna skall klä av sina kvinnliga soldater vid nästa räd mot Palestina. Man räknar kallt med att motståndarna tappar fattningen och skjuter sig själva i fötterna då de nakna kvinnorna kliver över barriärerna. De hade lyssnat på radion de med, då det gällde att allt mer utmanande kvinnor ställer till det för muslimerna..Så det kan bli.
Skall nu ut en sväng med "Länsman" upp till Härrydaskogen för hans bil måste till doktorn. Kanske jag filmar en snutt om det vill sig väl. Ha de, så länge som norrmännen skulle sagt.
pappa B

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Du är i full fart och det är bra.
Var uppe tidigt här med. Bakade lite. Gubben har födelsedag idag. Rena ungdommen han alltså.
Det berikar livet att vara gift med en yngre man hihi.

Ha det gott i sällskap med "länsman" Nu.

Klem fra Digernes.

pappa B sa...

Jag håller med dig till 100% min lilla kvinna är 19 år yngre än mig hi,hi, hi
klemmer tebax jag

Erika sa...

Har Blogspot fått spelet. När jag skickade iväg förra kommentaren så jag bara den meningen där du skrev gamla gubbe osv. När det sedan gick i väg stod det att kommentaren inte gick att skicka, men den kom iväg. Nu ser jag hela inlägget. Ja ja, vad är väl en bal osv. Nu vet du varför du bara fick svar på badrumsspegeln ..bla ..bla..bla :)

Vink

pappa B sa...

...men risken är stor att man skär av stora vitar ur det skrövliga ansiktet när man använde vanlik originalhyvel, när man skall skrapa fejjan. Fast det är en bra idé. Skall testa efter helgen...
samma till dig min vän och en go kram som bonus.