tisdag 18 maj 2010

Nya Frölunda Torg lagomt, inte mer...

Idag hamnade jag ute i Västra Frölunda. En plats som aldrig tilltalat mig speciellt mycket, även om jag bodde där ett tag på 70-talet (första omgången i Göteborg)Nu har man satsat på en mastodont utbyggnad och man är snart färdig med etapp 1. Ser mäktigt ut på utsidan, men under tak är det inte något som får känslorna att svalla nämnvärt. Man har behållit lite av rymdstilen från den gamla delen, med mycket cirklar och öppna ytor vilket gör det luftigt och inbjudande, med mer är det inte, än så länge. Givetvis skulle jag vara en rediger grabb och promenera bort till tidningens kontor i det vackra vädret (18 plusgrader) och genade över en arbetsplats. Där tog plötsligt vägen slut och jag damp på huvudet i en djup grop. Fick tyngden (fortfarande rätt rejäl trots LCHF-metoden) rakt över högerfoten så nu linkar jag fram och det blir till att ta fram käppen jag fick i 40-års present. Den med flaskhållare och ringklocka på...Undan för hundan!
Här har man bygga den bostadel som skall ligga på den tidigare P-platsen. Hur många lägenheter det kommer att bli har jag ingen aning om och spelar roll, vi tänker inte flytta dit i alla fall. Tacka vet jag Nordost. Nu när solen börjar skina och värmen kommer blir det ännu mer likt ökenländerna. Tjosan, nu skall jag smörja in 43:an med Zon och lägga mig med foten i vädret. Höres kanske lite senare så jag får klaga lite mer.
pappa B
Skicka en kommentar