tisdag 1 juni 2010

Angered, lilla Tunisien!

...ja här i Angered norr om själva staden Göteborg där är alltid melonerna fina, i alla former. Här är det så internationellt att leva så man behöver absolut inte tänka på att förflytta sig någon annan stans. Vad vi saknar är en sandstrand och några palmer och ett par kaktusar. Annars är allt annat komplett. Igår när jag och "Skogarnas Konung" tog en sväng, mötte honom efter skolan nere på torget, så tänkte jag lägga ut några snabba skott bara för att visa er hur fint vi har det här. Som det sig bör så finns det fantastiskt många vackra damer att beskåda, från världens alla hörn givetvis.
Här är en grupp unga mammor som löser sina probem och när jag passerade så såg jag plötsligt att en av dem hade en sådan vacker henna tatuering på sin hand. Eftersom jag sedan barnsben lärt mig att fega pojkar inte får pussa vackra flickor så gick jag fram och frågade om jag fick fotografera hennes hand. Inte pussas, det får jag inte göra med andra flickor nu för tiden, det har min kvinna sagt. (fast jag tjuvpussas lite ändå ibland) Allmänt jubel bland damerna och handen kom fram. Kolla in, faktiskt riktigt vackert. Här hos oss finns det hur många tobaksaffärer, frisörer, livsmedelsbutiker som helst men ingen järnhandel eller affär som säljer sportutrustning. Men vadå, skit samma jag skruvar aldrig och rör mig inte i någon elitfart numera så jag klarar mig med det utbud som finns här i norr. Kolla bara, uteservering med vacker utsikt när solen skiner. och grönsakerna blommar just nu, Allt som gör livet friskare, piggare och får människan att idissla som den bästa SRB-kossa. Trots min stillsamma uppväxt, långt från stress och jäkelskap, där hemma i min lilla by Porjus, så trivs jag otoligt bra här nere, mitt i soppan och jag har inga planer på att röra på mig, än så länge. Ha nu en skön tisdag så hörs vi lite senare.
pappa B
Skicka en kommentar