fredag 25 juni 2010

...snart träder vi dansen!

Jag vet hur det kommer att bli. Så fort bilen stannar nere på den lilla plätten framför vår villavagn så bryter kriget ut. Redan innan jag öppnat bagageluckan för att lasta ur så käbblar ungarna om vem som skall göra vad, vem som skall stoppa in den livrädda kaninen i sin utebur, vem skall fylla på spån, lägga in halm och vem skall hjälpa till att bära in grejerna. -Jag hatar grillad korv, skriker den ena medan den andre försöker att med våld få upp det lilla låset till kaninburen. Då brukar jag sätta mig på trapan och skita i allt. Nästa år har kaninen blivit ragu och tunna spjäll. Buren är uppeldad på Valborgsmässoafton.Villavagnen är såld, utan förtjänst.
Jag och "Skogarnas Konung" firar midsommar långt uppe i norr i en liten timmerkoja med fiskeutrustningen vid vår sida. Kvinnorna, de dansar långdans på någon varm sandstrand och världens alla sillar kan skickas till de svältande barnen i Somalia.
Jag blandar en rökare på HB och avslagen cocacola, junior dricker Berra Bus och tanten sveper en Margurita under palmerna och "Prinsessan" sippar på en alkoholfri drink under samma palm. Jag längtar redan till nästa års midsommer....

Men först skall vi försöka klara av den här. Allt som skall till för att samtliga i den här klanen skall vara tillfreds är inhandlat, packat och snart på väg att transporteras de 9 milen ner till villavagnen. En DD är inlämnad i spelbolaget "Fölet" och några större pengar räknar vi inte med att kamma hem på den, om inte hästarna går in vill säga...Häst nr 4 i andra dubbeln ger nog 20 i odds och då blir det även bra odds på dubbeln..
Härmed försvinner pappa B från datorn, kanske under någon dag men återkommer förhoppningsvis lika pigg, gnällig och glad som vanligt när ny vecka börjar.
riktigt GLAD MIDSOMMAR önskar jag alla mina fina läsare/följare/favoriter
pappa B

2 kommentarer:

Monica sa...

Hej !!
Härligt inlägg som vanligt !!
Har varit lite dålig på att kommentera på sistone pga sommar och tidsbrist , men då och då tittar jag in här och jag blir aldrig besviken, lika intressant läsning som alltid !!
Hoppas ni alla får en trevlig midsommar !!
Själv firar jag väldigt osvenskt på en strand utanför Rom...
ha det bra,
önskar :
Monica

pappa B sa...

Gottegris där, strand utanför Rom det låter inte illa..
Kram på er hela gänget.
Du vet att du alltid är välkommen på besök hos pappa B