måndag 30 augusti 2010

Det är på barnen man ser hur gammal man blir!

Det är väldigt spännande att plocka bland gamla negativ, dia och även en del digitala bilder. Jag var tidigt ute digitalt. Började redan 1990 och blev då mer eller mindre klassad som idiot av flera kollegor. Att ha ett mörkrum (photoshop) i dagsljus i en dator, det var en fluga som snart skulle försvinna. Att jag köpte en stor Mac för många pengar och en digitalkamera det var rena idiotin tyckte man. Med andra ord så svajade även mina tankar ibland, har jag verklligen åkt på en mina. Idag, med facit i hand så gjorde jag inte det och de som klassade ut mig de jobbar som parkeringsvakter idag. De han inte med att leverera när bildbeställarna ringde och då beställer man inte någon mer gång, så är det bara. Hittade i morse två goa bilder av trollen. Den tuffe "Skogarnas Konung" och den lilla argbiggan "Prinsessan" Idag är tuffheten utbytt mot naturtänk till 100% och den lilla argbiggan är en snygg modemedveten ung dam som älskar att stå framför spegeln, lyssna på musik och vara med bästisen Sara. Kolla på dem.













Hittade även en bild från ett besök uppe hos greven Vilgot von Axelklaff. Som de flesta känner till så har denne blåblodige överklassgreve förmågan att blanda sig i det mesta som händer i vårt avlånga land. Lik sin far och sin farfars far så klarar han det mesta. Vid mitt besök den här gången var han utrustad från topp till tå för att ge sig ut på godset för att röja upp lite. Nja..röja och röja, det var några brännässlor som kommit för nära stalldörren och dessa måste givetvis avlägsnas med den grymmase metoden som fanns att tillgå -röjsåg. Som ni ser så blev han både förvånad och glad över att se mig.



FULL FART I DET BLÅ!
20 000 flygintresserade människor passade på att få lite av sitt lystmäte tillfredställt under helgens flyguppvisning -Göteborg Aero Show- ute vid Säve depå. Här flögs det så det stod härliga till och jag antar att 20 000 personer lider lite av nackspärr idag. Vassast var den italienska piloten från Frecce Tricolori. Dessa är ett av världens största uppvisningsteam och var showens toppnummer. Jag tror faktiskt att fiskeexperten och pimpelfantasten MacMyra fanns sittandes med huvudet i vädret denna helg. Han har flyg i blodet, nämligen.
Nu skall jag flyga lågt och dra mig mot lite nyttigare aktiviteter än att sitta och blogga. Vi kanske hörs senare idag, vem vet.
pappa B

2 kommentarer:

oumberligating sa...

Så sant som det är sagt, visade nyligen en liten bild på min mellankille när han var ett år och några månader nu har det gått vääääldigt lång tid sedan den togs och jag har hunnit att få mycket mer ansikte att tvätta!
Trevlig och fin blogg du har, fast det vet du ju redan! (ler)
Ha det bäst!
kram ifrån Oumberlige Peter!

pappa B sa...

Tack för detta. Även om man önskade att tiden skulle stå stilla lite ibland så tickar ju klockan på... Och det är väl tur det för annars hade man ju legat med näsan i vädret för länge sen.