onsdag 15 september 2010

..det får bli lite varm sallad idag!

Greven Vilgot von Axelklaff brukar ju ondgöra sig över mina matbilder och informationen av vad jag fyller min vackra men dock lönnfeta kropp med under dagarna. Därför mina vänner har jag avsiktligt undvikit att prata så mycket mat då jag vet att just nu råder det vissa problem uppe på godset i Helsingland. Korna, de två man förfogar över har gått i sin. Greven själv sköt 16 bomskott på en stillastående älgtjur under jakten och granngårdens barn har släppt ut samtliga kaniner. Skogsmaskiner skövlade svamp- och bärmarkerna så det ser aningen mörkt ut. Nu har dock fidekomisset i grannkommunen förbarmat sig över grevskapet Axelklaff och kört över både en kruka mjölk och en bit fläsk så jag återupptar därmed min lunchredovisning under en tid.
Så varsågod, detta är en varm Couscous- och baconsallad med finhackad grön paprika, zucini och gul lök. Basen är ett stort knippe machesallad, aromat, ädel olivolja och en skvätt coccoscuntney. Sötar upp det hela en aning med några skivor banan och tre små nykokta rödbetor. Avnjutes med bubbelgasat kranvatten från Göteborgs reningsverk i allsköns ro hemma i köket. God spis!
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser alldeles utmärkt ut tycker jag, undrar om Greven gjort ngn av sina berömda korvgrytor på sistone ? Järnberg

pappa B sa...

Ja Axelklaffs korvgrytor går inte av för hackor det vill jag lova. Synd att det är så lång mellan bjudningarna bara...