torsdag 16 september 2010

Nu byter naturen om till vinter...

Burr, sa Kasper när han fick se en naken häst! JAg säger detsamma. Nu är det snålt när man travar ut med regnet hängandes över skallen och med kortärmad T-shirt och tunn sommarjacka. Det är bara att inse att nu är värmen ett minne blott och det gäller att gräva fram lite grövre utsrustning om man skall må bra utomhus. Blev full i skratt när jag i morse läste om sossarnas och moderaternas förtvivlande röster då det gäller SD:s framtid i den svenska politiken. Båda lägren är nu så desperata att istället för att se om sina egna hus så verkar de nu vara beredd att jobba under samma hatt. Har ni hört något så urbota dumt förslag. I samma tid ning skriver man att nu har Mona Sahlin fått uppbackning av det gamla gardet sossar. På bilden står föredettingarna med rödtröjan Wanja Lundby Wedin och isterbandskungen Persson med sulan Karlsson och applåderar. Vilken uppbackning, tre riktiga loosers jo jag tackaar jag. För var dag som går så visar Sverige upp sin luddighet och sin svaga ledning inför ögonen på hela världen. Och fienden, den här gången i form av SD försöker man avrätta på de mest fula sätt man kan hitta på.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, värmen är borta, det är så sant som det är sagt. Du har alldeles rätt, möten och åsikter har man rätt att hålla och uttrycka i en demokrati, oavsett vad man tycker om innehållet, det är dåligt med det i Sverige idag. Järnberg

pappa B sa...

...jäpp, uselt skulle jag vilja säga!