onsdag 13 oktober 2010

Fräsch som en nyponros?

Här kommer det en ruta höst! Jag tog bilden när jag gick mina 5 kilometer idag. Väl hemkommen nyligen utkommen från badrummet, ren och doftande som flickorna på Place Dámor i Paris. Har lagat till en lätt lunch bestående av finskurna rotfrukter, kålrot,morot,selleri och palsternacka. Stekte upp detta på svag värme med en finhackad gul lök. Dottern som alltid envisas med att köpa hem grönt förpackat vatten, typ färskgurka (tillför inte mänskligheten någonting och smakar som rå fisk, kanske några till åren komna damer kan ha nytta av grönsaken, vem vet) Nåväl en liten stump låg och kråmade sig i kyskåpet så den hackades ner i stekpannan den med. Två uppvispade ägg, saltade och svartpepprade hinkades på och vips så hade jag en modern "Bondomelett" a la pappa B. Ett stort glas kallt kranvatten, tre små tomater från busken på balkongen, lite sweet chili och en liten klick bearnaise och det var klart att lasta in. Under promenaden, med mycket branta backar, brände jag 3.030 kcal så just nu ligger jag på superplus. Efter promenaden upp till båten och en roddtur ute på Surtesjön så blir det en bra dag för den här gubben. Junior kommer i trappan nu, jag hör honom. Ha det så bra så länge så blir det en liten fiskehistoria här i kväll. Tjosan
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför ingen bild på maten, nu blir nog Greven besviken, allt gott. Järnberg

pappa B sa...

Har inte sett till gubbtjyven på mer än en månad. Han brukar ju gnälla till här ibland men grevinnan ligger väl på nu när älgen brunstar så han kommer väl inte åt datorn?