onsdag 13 oktober 2010

Jag undrar ibland...

..hur många Porjusbor som är inne och kollar på min blogg. Jag vet att 4-5 stycken gör det ganska ofta. Två av dem är riktiga fenor på att kommentera och komma med muntra tillrop. det är jag väldigt glad över och tacksam dessutom. Hur man än har vimsat runt i världen så har jag fortfarande, och kommer att ha det ända tills den dag de rullar in mig i pizzaugnen, kvar mina rötter i den lilla byn invid Stora Luleälv och Porjusselets strand.
Sen har man ju under årens lopp skaffat nya vänner på andra orter i riket både norr- och söderut. Kollegor från alla typer av medier, jobbarkompisar och så alla dessa fantastiska damer som man trampat på tårna när man lekte Fred Astaire + alla 1000-tals som jag haft ståendes framför mina kameror under alla dessa år. Undra om de kikar in här ibland? Kan inte alla Porjusbor som hoppar in här bara ge mig en liten kort kommentar så jag ser om ni verkligen finns. Gör det på en enda gång så är det gjort sen. Pang på bara!Detta med vackra damer har alltid haft högsta prioritet hos mig. Att jag skulle få ynnesten att resa världen runt och plåta snygga tjejer det hade nog inte "Bullis" och jag den minsta tanke på när vi övernattade på en parkbänk, utan pengar i Malmberget. Jag tror vi hade varit på IOGT-dans (I Ordning Groggarna Tages) och missat taxin hem och utspelet på dansgolvet hade inte heller bjudit någon frukt. Hur som haver så blev sköna damer min melodi, en melodi som jag förmodligen aldrig kommer att tröttna på att se och höra. Än idag hamnar det vackert folk framför min kamera fler än en dag i veckan.. En annan tjomme som har god hand med tjejer är Torbjörn Nilsson. Först superkändis på fotbollsplan, sedan superkock med egen restaurang och så tränare för Göteborgs eminenta damlag i elitserien, tvåa i tabellen. Kanske jag skulle göra en rolig tävlig här på bloggen. Vem av mina läsare i Göteborg med omnejd vill testa en modellfotografering en dag? Ja du får gärna bo i Överkalix, men du får ta dig ner till Göteborg för egen maskin.
Vågar ni ställa upp på detta. Ålder, kön, kort eller tjock, lång och smal, spelar ingen roll. Vi tar en dag tillsammans, eller ett par timmar och så lägger jag upp ett minialbum till den som vinner. Detta får hon/han på en DVD. Låter det intressant? Men då gäller det att höra av sig direkt med en kommentar. Vi säger att tiden går ut den sista oktober. Efter detta är det för sent.
Går en nattvaktsrunda runt lägenheten för att se att alla är på plats, ljusen släckta TV: avslagen (det börjar jag bli) innan jag kryper ner under täcket. Sov så gott och så syns vi i morgon.
pappa B

"Vad hjärtat är fullt av, det talar munnen"

Inga kommentarer: