fredag 15 oktober 2010

Här har ni spelorren som dribblar med mig här på bloggen...

Åke Johansson en lika glad och stor spelevink som jag själv. Dessutom en ambassadör för den lilla pionjärbyn Porjus långt uppe i Lappland. Byn dit alla svenskar borde ha varit innan de fäller ihop sina vingar. Vackert med en enorm stillhet som inträder redan när affären stänger runt 18.00. Då är det bara några lösa hundar som rör sig och gardinerna i fönstren då någon bil kör förbi. Affären stänger mitt på dagen och jag tror att det är två rälsbussar som kör mellan Jokkmokk och Gällivare varje dag. Det är här vid foten av Porjusvara som kraften kommer. Kraften som ger dig och våra vänner ljus och värme, kraft till att få sprutt på våra datorer och att ladda mobiltelefonerna. Kan du verkligen missa detta? Då tycker jag att du är dum....
pappa B
Skicka en kommentar