fredag 15 oktober 2010

Nu är det roligat på bloggen..

En av mina läsare, en hemlig typ kommer med massor av rolig information. Han eller hon måste vara i min ålder eller äldre för de minnen som radas upp kan inte den unga genrationen ha en susning om. Trodde ett tag att det var Olle, som trots sin ungdom är väldigt påläst om vår lilla by. Kanske det är, vilket jag tror, Georg Eriksson som är inne och förbryllar mig. Skall komma med en svår fråga som jag tror att det inte är många som kan svara på. En riktig luring för att avslöja Georg... Detta är Yngve Walters stuga, men vem var det som bodde där först och denne persons yrke? Polishusets gavel syns till vänster i bild. Vilka var poliser före Algot ström? Kan du nämna två stycken så är det bra... Vad var det för hus som låg till höger om Walters stuga? Oxch vad hette familjen som hade herrklädes affär lite längre bort. Nu får ingen hoppa in och hjälpa till om ni kan det. Mpste få korn på den här djupingen.
Detta tycker jag är fantastiskt roligt, bara så ni vet det...
Skicka en kommentar