torsdag 14 oktober 2010

Kommunen luras och vi bokar Egypten..

Överkassören Borg har daskat handskarna i bordet och läxat upp de kommunala förvaltarna.
-Vi har inte höjt de kommunala bidragen till kommunerna för att de skall spara, var hans spontana kommentar till pressen. I Göteborg sparars just nu på det mesta och pengarna läggs istället på "Västlänken" Jag vill inte att våra barn skall få sämre skolgång och sämre skolmat bara för att de rike männen/kvinnorna skall slippa trafiken utanför sina fina villor. Nej nu jävlar har kommuenes representanter skitigt i det blå skåpet, den saken är klar.
Det blir Egypten och Hurgada i slutet av januari. Vi har bestämt oss. Lite rast vila från pimpelfisket på Surtesjön, firandet av juniors 14-års dag i en pool i plus 25 kan inte skada familjen. På bilden visar jag baksidan av härligheten vid pyramiderna, dit vi givetvis skall försöka ta oss när nu juniorerna är med. Ser ni den lilla vita rutan på bilden. Där passade jag på att släppa ut lite lättsaltat vatten 1964. Nöden har ingen lag och jag förmodar att fler än mig har tappat vatten på samma plats. Turisterna fotograferade vilt på framsidan men de missade säkert mig. Hur som haver så väntade kamelen snällt på mig och vi kunde fortsatta färden ut till Sahara City där vi blev ännu fullare...
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommunpampar tänker bara på sitt eget välbefinnande, folket som betalar dessa skiter de i. Snöpning kanske? Järnberg

sumsh sa...

För enkelt...De skulle degraderas till fattigpensionärer i en liten ett i någon förort.