fredag 15 oktober 2010

Fredagens våldtäckt i kylskåpet...


De fredagar jag är hemma brukar jag alltid våldta kylskåpet. Plockar ihop alla rester och slättar som veckan lämnat efter sig och så mixar jag ihop detta till en salig röra, typ pytt i panna. Så även denna fredag. Nu fanns det lite färdigpytt kvar efter en av kvinnans lunchlådor och med spetsande av några bitar kycklingkorv efter "prinsessans" 12-års kalas (de flesta kompisarna är muslimer, därav kycklingkorv) en halv röd lök en klyfta vitlök, finhackad, små gröna ärtor, lite lingon vinäger för att spetsa till det och en redning av majsena och lite mjölk så var det klart att hugga i. Rödbetor och ett stekt ägg + ett glas kall mjölk och gubben går för högvarv igen. Visst är det lätt? Lätt som en plätt bara man vill.
Får se nu om greven piggnar till då han ser min lunch, det brukar han göra....
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bäste Bror!
Färdiglagad "Pytt i Panna" vad är det för svammel!
Rör på storgumpen där bak och ta dig till det höstfagra Hälsingland och ta del av en mör älgstek som ett resultat av mina tre fällda älgar denna vecka!
Färdiglagad pytt! Blaha !
"Greven"

Aimogreven sa...

Besse jag har kollat ditt recept men jag har ju anställd personal som lagar maten min hustru och svärmor. varför då säger vän av ordning jo jag ostädar för mycket för städa och diska gör jag inte. Men lägger in en bild på min blogg på en av mina skapelser.